احزاب دماسنج جامعه و بازوی کمکی دولت در جنگ اقتصادی هستند / خانه احزاب استان مرکزی نماد اعتماد به افکار عمومی

|
۱۴۰۵/۰۳/۰۴
|
۲۳:۲۲:۳۸
| کد خبر: ۲۳۴۶۲۱۸
احزاب دماسنج جامعه و بازوی کمکی دولت در جنگ اقتصادی هستند / خانه احزاب استان مرکزی نماد اعتماد به افکار عمومی
برنا ـ گروه استانها:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، در نشست هم‌اندیشی با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه خانه احزاب استان، احزاب را بازوی کمکی دولت در جنگ اقتصادی و جهاد تبیین خواند و تأکید کرد راه‌اندازی خانه احزاب نماد اعتماد دولت به افکار عمومی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مرکزی، حسن قمری در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و جنگ رمضان، به‌ویژه شهیدان رهبری، اظهار داشت: راه‌اندازی مجدد خانه احزاب، یکی از اقدامات مهم حوزه سیاسی استان است.

وی اضافه کرد: افزایش ثبت‌نام بانوان در انتخابات شورای شهر، نشانه بلوغ جامعه بوده است و در فرایند تأیید صلاحیت‌ها، بیش از ۹۳ درصد داوطلبان تأیید شدند.

وی با اشاره به شکست طرح آمریکا برای تجزیه ایران، افزود: انسجام ملی در کشور شکل گرفته است و مردم ۹۰ روز است که در خیابان‌ها از نظام و رهبری دفاع می‌کنند.

قمری گفت: احزاب به‌عنوان گروه‌های مرجع باید جامعه را تبیین کنند و اقدامات دولت را به گوش مردم برسانند. متأسفانه بسیاری از فعالیت‌های دولت دیده نمی‌شود و یکی از مشکلات کشور، نبود ساختار قوی در احزاب است.

محمد میرزایی، مدیرکل سیاسی استانداری مرکزی، با اعلام حمایت کامل از فعالیت مجدد خانه احزاب، اظهار داشت: ما منتظر هستیم این نهاد پویا و فعال به کار خود ادامه دهد.

وی افزود: در دوران جنگ رمضان، احزاب با صدور بیانیه‌هایی از نیروهای مسلح حمایت کردند. همچنین در زمان شهادت رهبر شهید و فرماندهان شهید، احزاب بیانیه‌های ارزشمندی صادر نمودند.

وی ادامه داد: در جنگ رمضان، ما رهبر و فرماندهانی را از دست دادیم که جایگزین‌ناپذیرند و سال‌ها داغ آن‌ها بر دوش ما خواهد ماند. با این حال، نظام جمهوری اسلامی به گونه‌ای طراحی شده است که بدون هیچ مانعی، مسیر خود را در جنگ پیش برد. امروز نیز ما در جنگ اقتصادی و تحریم‌ها همچنان در حال مبارزه با دشمن هستیم و باید پویاتر از گذشته در پی حل آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی باشیم.

میرزایی تأکید کرد: ما باید مراقب نقشه‌های دشمن باشیم و با کمک نخبگان و خواص جامعه، مردم را از این نقشه‌ها آگاه کنیم.

وی افزود: احزاب به‌عنوان نمایندگان مردم و اقشار مختلف، می‌توانند بازوی مؤثری برای حل و فصل مشکلات جامعه باشند.

امید ملک‌زاده، رئیس خانه احزاب استان مرکزی، ضمن ارائه گزارش عملکرد پیش از افتتاحیه رسمی، از تشکیل و انتخابات هیئت‌رئیسه خبر داد و آغاز کار خانه احزاب را به‌صورت رسمی اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در گام نخست، با برگزاری فراخوان، انتخابات خانه احزاب برگزار شد. راه‌اندازی دفتر جدید، برگزاری جلسات هم‌اندیشی برای کاندیداهای انتخاباتی در استان  و تشکیل اولین گردهمایی بانوان انجام شده است.

وی گفت: همچنین دو همایش و هم‌اندیشی برای برخی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر در اراک برگزار گردیده است.

ملک‌زاده افزود: کارگروه‌های آموزشی نیز برای اعضا برگزار شده‌اند.

وی اضافه کرد: سایت خانه احزاب استان، «تی‌وی سیاسی» و «رادیو سیاسی» برای اولین بار در ایران راه‌اندازی شده‌اند و استودیوی مخصوص خانه احزاب نیز در این دفتر تجهیز شده است.

مرتضی سورانه، دیگر عضو خانه احزاب، با قدردانی از تشکیل این نهاد، احزاب را دماسنج جامعه خواند و گفت: باید از ظرفیت‌های احزاب برای بهبود جامعه استفاده کرد. سورانه اضافه کرد : احزاب نمایندگان مردم و اقشار مختلف هستند. خانه احزاب پلی است میان مردم و بدنه دولت و می‌تواند تعاملات مردم و ظرفیت‌های اجتماعی را افزایش دهد.

وی گفت: احزاب می‌توانند شادی، غم، مشکلات و چالش‌های جامعه را شناسایی و این موضوعات را به برای حل مسئله به مدیران منتقل کنند.

وی هشدار داد: ما باید مراقب بیکاری کارگران صنایع آسیب‌دیده از جنگ  باشیم.

وی افزود: در شرایط جنگ اقتصادی نباید فشار مضاعفی به اقشار مختلف به‌ویژه کارگران وارد شود.

وی تاکید کرد: اعتماد به احزاب و کمک گرفتن از آن‌ها، سرمایه‌گذاری برای آینده و ایجاد انسجام ملی است.

مرتضی گرامی، عضو دیگر خانه احزاب، در ادامه تصریح کرد: از زمان جنگ ۱۲ روزه تاکنون، اتحاد خوبی در میان احزاب استان مرکزی شکل گرفته است و این اتحاد با جهاد تبیین به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی اتحاد گروه‌های سیاسی مختلف از آن زمان تا امروز را حرکت مثبتی در استان خواند و گفت: باید این اتحاد ادامه یابد و باعث آرامش و نظم در جامعه شود.

گرامی گفت : ظرفیت خوبی در احزاب استان وجود دارد که باید به‌عنوان بازوهای کمکی دولت از آن برای رفع مشکلات جامعه استفاده کرد.

نوروزعلی شمشیری، عضو خانه احزاب، استان مرکزی را استانی صنعتی و دانشجویی خواند و بر اجرای برنامه‌های افزایش تاب‌آوری برای کارگران و دانشجویان تأکید کرد.

وی احزاب را سوپاپ اطمینان و نمایندگان افکار عمومی دانست و گفت: اولویت دولت در استان باید مسائل اقتصادی، معیشتی و رفاهی باشد.

وی گفت: ما نباید زمان را از دست بدهیم و باید به فکر تقویت اقتصاد و حمایت از اقشار مختلف مردم به‌ویژه کم‌درآمدها باشیم.

مجید عینی، دیگر عضو خانه احزاب، بر لزوم برنامه‌ریزی برای جبران کمبود برق صنایع در تابستان تأکید کرد و گفت: دست احزاب به سوی دولت باز است، اما دولت باید در طول سال از ظرفیت احزاب استفاده کند، ظرفیتی که رایگان وجود دارد و می‌تواند باعث حل مشکلات جامعه شود 

در این نشست، برنامه‌های سال جاری نیز ارائه شد.

نویسنده :
رضا براتی
نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر