برخورد جدی و قانونی با کشتار غیر مجاز دام همزمان با عید قربان در کاشان
هادی کاشانی نژاد در گفتگو با خبرنگار برنا در کاشان، ضمن اشاره به وضعیت تب کریمه کنگو و مخاطرات ناشی از ذبح غیر مجاز خارج کشتارگاه صنعتی دام و طیور کاشان گفت:تمامی دستگاه های اجرایی حوزه بهداشت شهرستان موظف به برخورد با هرگونه کشتار در معابر،منازل و اماکن غیر مجاز شدند.
وی با بیان اینکه با هدف همراهی با مردم و جلوگیری از انتشار بیماری هایی که از طریق گوشت آلوده منتقل می شود محلی برای ذبح گوسفند ویژه عید قربان در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد:ذبح شرعی و بهداشتی برای شهروندان به شکل کاملاً رایگان توسط شهرداری در این محل انجام می شود.
کاشانی نژاد افزود:اطلاع رسانی گسترده به ساکنان شهر کاشان و حومه درباره راههای مناسب پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو ضروری است و آنها می بایست زمان تماس با دام و فرآوردههای آن از آگاهی کافی برخوردار بوده و از تجهیزات حفاظتی استفاده کنند.
به گفته مدیر بحران فرمانداری ویژه شهرستان کاشان واحدهای صنفی قصابی که بدون توجه به اهمیت سلامت عمومی و اصول بهداشتی اقدام به ذبح دام در معابر و منازل می کنند بدون اغماض و تذکر قبلی فوراً پلمب و برای آنان پرونده تخلف تشکیل خواهد شد.
وی تاکید کرد:سال گذشته چندین متصدی قصابی به دلیل عدم پایبندی به اصول بهداشتی و به رغم تذکر داده شده گوشت تحویلی را بدون برچسب کشتارگاه صنعتی دام و طیور به خریداران تحویل می دادند که پس از اعلام گزارش و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
انتهای پیام