نماینده پارلمان عراق: آمریکا عامل ویرانی و بحران‌های خاورمیانه است

|
۱۴۰۵/۰۳/۱۲
|
۰۸:۳۱:۵۱
| کد خبر: ۲۳۴۸۸۱۳
نماینده پارلمان عراق: آمریکا عامل ویرانی و بحران‌های خاورمیانه است
برنا - گروه بین الملل: یک نماینده پارلمان عراق ضمن تاکید بر مخالفت با تداوم دخالت های آمریکا در امور داخلی کشورش، گفت: آمریکا عامل اصلی ویرانی ، تخریب و بحران های مداوم در خاورمیانه است.

به گزارش برنا به نقل از المعلومه، «محمود شاکر» با تاکید بر غیرقابل قبول بودن هرگونه دخالت آمریکا در امور داخلی عراق اظهار داشت که دولت از نظر قانونی و ملی موظف به حفظ حاکمیت کامل کشور است.

شاکر ادامه داد: آمریکا عامل اصلی ویرانی، تخریب و بحران‌های مداوم منطقه خاورمیانه است و ادامه دخالت‌های خارجی با هدف بی‌ثبات کردن منطقه انجام می‌شود.

وی افزود: پارلمان از هرگونه اقدامی با هدف پایان دادن به هژمونی خارجی و اعمال حاکمیت ملی حمایت می‌کند.

نماینده پارلمان عراق بیان کرد: به واشنگتن اجازه داده نمی‌شود در تصمیم‌گیری‌های عراق دخالت یا دستوراتی را تحمیل کند که به منافع عالی مردم عراق آسیب برساند.

پیش از این «ابراهیم السراج»، تحلیلگر سیاسی عراقی، گفته بود که آمریکا به اشغال عراق ادامه می‌دهد و در تلاش است تا دولت جدید را به سمت پذیرش دیکته‌های خود سوق دهد و وعده‌های آمریکا به دولت جدید صرفاً حرف‌های توخالی هستند. واشنگتن همچنان تلاش می‌کند تا دولت جدید عراق را به پذیرش دیکته‌های خود و اجرای آن مجبور کند.

وی افزود: دولت آمریکا از تاکتیک‌هایی استفاده می‌کند که دولت عراق را به پذیرش دیکته‌های خود سوق دهد و پروژه‌ها، حمایت‌ها و مشارکت‌هایی را وعده می‌دهد که کاملاً بی‌ارزش و فقط کلماتی روی کاغذ هستند و هیچ پشتوانه اجرایی واقعی ندارند.

گفتنی است که ترامپ هنگامی که نوری المالکی از سوی چارچوب هماهنگی برای نخست وزیری عراق معرفی شد با آن مخالفت و اعلام کرد که در صورت روی کار آمدن المالکی، کمک‌های آمریکا به عراق را متوقف خواهد کرد. در ادامه در روند تشکیل کابینه نیز آمریکا با اعمال فشار‌های زیاد در صدد تحمیل خواسته‌های خود در روند سیاسی عراق برآمد.

انتهای پیام

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر