استاندار زنجان: تمامی مدارس استان به پنل‌های خورشیدی مجهز می‌شود

|
۱۴۰۵/۰۳/۱۵
|
۰۹:۵۰:۰۲
| کد خبر: ۲۳۴۹۴۰۲
استاندار زنجان: تمامی مدارس استان به پنل‌های خورشیدی مجهز می‌شود
برنا- گروه استانها: استاندار زنجان گفت: طبق توافق با وزارت نیرو، پنل‌های خورشیدی در تمامی مدارس استان تا پایان سال به صورت رایگان نصب می‌شود.

سید محسن صادقی در شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه توسعه پایدار بدون توجه جدی به مدرسه و جایگاه آن در تربیت نسل آینده امکان پذیر نیست، گفت: مدرسه فقط محل آموزش و تحصیل نیست، بلکه کانون شکل‌گیری هویت، سلامت، نشاط، مسئولیت پذیری و سبک زندگی نسل آینده است، از همین رو نگاه به حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قطعا باید راهبردی، پیشگیرانه و آینده نگر باشد.

صادقی افزود: خوشبختانه روند اعتبارات این حوزه نشان دهنده توجه جدی وزارت آموزش و پرورش به موضوع ورزش و سلامت دانش آموزان است.

استاندار زنجان گفت: بر این اساس اعتبارات این بخش از ۲۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به ۳۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ و به ۵۲ میلیارد تومان و سپس ۶۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسید.

وی اظهار داشت: این رشد، فرصتی ارزشمند است که باید از آن برای ارتقای زیرساخت ها، افزایش نشاط دانش آموزی و تقویت سلامت جسمی و روانی دانش آموزان در سطح استان استفاده کنیم.

صادقی با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت باید از رویکرد صرفاً درمانی عبور کرده و به سمت پیشگیری مبتنی بر سبک زندگی فعال حرکت کنیم، افزود: ورزش یکی از موثرترین ابزارها برای کاهش بیماری های غیر واگیر، ارتقای سلامت روانی، افزایش نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

استاندار زنجان با بیان اینکه با این نگاه ورزش در مدرسه یک موضوع جانبی نیست بلکه بخشی از ماموریت اصلی تعلیم و تربیت است، ادامه داد: با همین رویکرد دولت چهاردهم تمرکز ویژه در این حوزه داشته است‌.

صادقی با بیان اینکه این مهم باید در خانواده استمرار پیدا کند، افزود: ضروری است که پیوند خانه و مدرسه در حوزه سلامت و تربیت بیش از گذشته تقویت شود.

وی بر نقش رسانه استانی در این زمینه تاکید کرد و گفت:توسعه ورزش فقط با ساخت فضا و تامین تجهیزات محقق نمی شود بلکه نیروی انسانی توانمند و با انگیزه به ویژه مربیان تربیت بدنی، مراقبان سلامت، معلمان‌ و مدیران مدارس از ارکان تحقق این اهداف هستند.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مدرسه به کانون نشاط و سلامت تبدیل شود باید در کنار توسعه زیرساخت از سرمایه انسانی این حوزه هم حمایت کنیم، گفت: آموزش پرورش با جامعه گسترده دانش آموزی و معلمان به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی همه نیازها باشد.

وی با بیان اینکه فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای محلی، خیرین و بخش خصوصی همه باید در این مسیر نقش فعال و مسئولانه ای را ایفا کنند، گفت: در راستای عدالت آموزشی و محرومیت‌زدایی استفاده از اعتبارات مسئولیت اجتماعی شرکت‌های دولتی برای تجهیز مدارس و بهسازی سرویس‌های بهداشتی مد نظر است.

استاندار زنجان با تاکید بر ایجاد هنرستان های جوار صنعت در رشته معدن، گفت: این مهم به صورت قطعی به تصویب رسیده و همچنین ایجاد هنرستان وابسته هوش مصنوعی، تکمیل پروژه فضای هنرستان در مرکز فنی حرفه ای الزهرا با مساعدت خیرین مدرسه ساز و انعقاد تفاهمنامه بین آموزش پرورش و آموزش فنی حرفه ای صورت گرفته است.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر