استاندار خراسان رضوی: ایجاد باشگاههای قدرتمند میتواند ناجی فوتبال این استان باشد
به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، غلامحسین مظفری در نشست با حسین امامی راد نماینده مردم چناران، طرقبهشاندیز و گلبهار و جمعی از مسئولان افزود: ایجاد یک باشگاه قدرتمند فوتبال از موضوعات راهبردی استان به شمار میرود.
وی گفت: موضوع تشکیل چنین باشگاه فوتبالی در استان از مدتها قبل در دستور کار قرار داشته است و باید به صورت بلندمدت درباره آن فکر و برنامهریزی شود.
مظفری با اشاره به اینکه تیم فوتبال اتحاد طرقبهشاندیز تنها تیم خراسانی است که در لیگ دسته دوم حضور دارد، به مشکلاتی از جمله مالکیت این تیم، بدهیهای مالی این باشگاه و وضعیت اسپانسرینگ آن پرداخت.
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت تقویت زیرساختهای ورزش حرفهای در استان گفت: قرار بود چند تیم در استان نمایندگی داشته باشند که تاکنون این موضوع محقق نشده است.
وی ادامه داد: همچنین مذاکراتی با کنسرسیوم فولادیها انجام شد تا ضمن ورود به حوزه باشگاهداری، فعالیتهای پایه و زیرساختی ورزش را نیز دنبال کنند که امید است این موضوع به نتیجه برسد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به آمادگی مدیریت استان برای حمایت از برنامههای توسعهای ورزش افزود: انتظار داریم موضوع تیمهای ورزشی با جدیت دنبال شود و در هر بخشی که نیاز به حمایت و کمک استانداری است، این موضوع اعلام شود تا پیگیریهای لازم انجام گیرد.
وی ادامه داد: اگر شرایط، ساختار اجرایی و منابع مالی به گونهای باشد که مجموعه فولادیها بتوانند در این حوزه ورود کنند، اتفاق مثبتی برای ورزش استان خواهد بود.
مظفری اضافه کرد: همچنین در صورت فراهم شدن شرایط، میتوان زمینه حضور یکی از تیمهای ملی یا تیمهای پشتیبان و توسعهای آن را در استان فراهم کرد.