قلعه‌نویی: مظلوم‌ترین تیم تاریخ جام جهانی هستیم/ بازی ایران و نیوزیلند یکی از دیدارهای زیبای دور اول بود

|
۱۴۰۵/۰۳/۲۶
|
۰۸:۳۵:۲۶
| کد خبر: ۲۳۵۴۶۶۶
قلعه‌نویی: مظلوم‌ترین تیم تاریخ جام جهانی هستیم/ بازی  ایران و نیوزیلند یکی از دیدارهای زیبای دور اول بود
برنا - گروه ورزشی: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پایان بازی اول تیم ملی برابر نیوزیلند در نخستین دیدارش در جام جهانی در نشست خبری حضور پیدا کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. 

به گزارش برنا، امیر قلعه‌نویی گفت:باید از فردا بنشینیم و آنالیز کنیم تا نقاط ضعف دفاعی ما برطرف شود. از این سوال خوب ممنون هستم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران  درباره اینکه تیم در بخش هجومی حملات خوبی داشت اما در فاز دفاعی ضعیف بود و نتوانست از پس توپ گرفتن کریس وود بربیاید، اظهار داشت: قبل از جواب دادن به این سوال می‌خواهم درباره ۲ موضوع صحبت کنم. این بازی و جو استادیوم نقطه عطفی برای تاریخ فوتبال ما بود. امروز کلی ایرانی با نگرش و باور‌های مختلف در ورزشگاه حضور داشتند، اما یک صدا تیم ملی کشور خود را با قلب‌شان تشویق کردند.

وی افزود: به نظر من این موضوع برد اصلی بازی امروز بود. حدود ۷۰ هزار نفر که بیشترشان هم ایرانی بودند، با قلب خود تیم ملی را تشویق کردند و این می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ کشور ما باشد. می‌خواهم درباره مظلومیت تیم ایران صحبت کنم. به آن اندازه که روی هوا بودیم، روی زمین نبودیم. به ما وقت ندادند ۲ هفته زودتر بیاییم و سازگاری را انجام بدهیم. همین امشب هم باید بلافاصله پس از بازی آمریکا را ترک کنید. در صورتی که امشب مهم‌ترین مسئله برای بازی آینده است، اما جای اینکه ریکاوری کنیم، باید سوار هواپیما شده و به تیخوانا بازگردیم. این مساله خیلی ما را رنج می‌دهد.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد: دیدار ما با نیوزیلند، یکی از دیدار‌های زیبای دور اول جام جهانی بود که چهار گل داشت و موقعیت‌های زیادی داشتیم. این سوال هم بسیار درست و فنی بود. در ۵۰ متر رو‌به‌جلو بسیار عالی بودیم، اما تقریبا روی دو موقعیت حریف، دو گل خوردیم. این هم دیگر جزیی از فوتبال است. باید از فردا بنشینیم و آنالیز کنیم تا نقاط ضعف دفاعی ما برطرف شود. از این سوال خوب ممنون هستم.

وی خاطرنشان کرد: دلیلش را هم نمی‌دانم‌. به همین دلیل تیم ملی ایران شاید مظلوم‌ترین تیم تاریخ جام جهانی باشد‌. رئیس فدراسیون، مدیر تیم، مدیر اجرایی و مدیر رسانه‌ای ما اینجا نیستند‌. کار مدیر تیم برای تعویض را از روی نیمکت، یک مربی انجام می‌داد. قبل بازی هم جای اینکه کادرفنی تمرکزش روی کار فنی باشد، روی مسائل مدیریتی بود. به این خاطر مظلوم‌ترین تیم تاریخ جام جهانی هستیم.

سرمربی تیم ملی درباره عملکرد شاگردانش در این بازی، گفت: باید از بازیکنانم خیلی تشکر کنم. با این شرایط و بستری که برای ما درست کردند، بیش از توان خود انرژی گذاشتند و با اینکه شرایط بدنی خوبی نداشته و سازگاری ما صددرصد انجام نشد، توانستیم یک بازی قابل قبول انجام بدهیم.

قلعه‌نویی ادامه داد: دو بار بازی را برگرداندیم و حتی می‌توانستیم برنده شویم. یک گل زدیم که از بدشانسی آفساید شد. یک توپ هم به تیر زدیم. هم جو استادیوم به ما انرژی داد و کمک کرد، بازیکنان هم با وجود بازی کردند. از تک تک آنها تشکر می‌کنم.

 انتهای پیام/ 

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر