نجات ۵ زندگی با یک تصمیم بزرگ / جوان سملقانی به ۵ بیمار نیازمند حیات دوباره بخشید

|
۱۴۰۵/۰۳/۲۷
|
۱۰:۳۸:۴۴
| کد خبر: ۲۳۵۵۲۲۶
نجات ۵ زندگی با یک تصمیم بزرگ / جوان سملقانی به ۵ بیمار نیازمند حیات دوباره بخشید
برنا ـ گروه استان ها: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اهدای عضو جوان ۳۵ ساله سملقانی خبر داد که با رضایت خانواده‌اش، مرگ مغزی او به آغازی برای زندگی دوباره ۵ بیمار نیازمند تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان شمالی ،دکتر صفدری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی این استان ، امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: زنده‌یاد محمد علی‌نیا، جوان ۳۵ ساله اهل شهرستان سملقان، بر اثر ضربه مغزی دچار مرگ مغزی شده بود که با هماهنگی تیم پیوند و رضایت آگاهانه خانواده‌اش، اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: در روز ۲۶ خردادماه، عملیات پیوند کبد، کلیه‌ها و قرنیه‌های این جوان نیکوکار با موفقیت انجام شد و این اعضا جان ۵ بیمار را که در لیست انتظار پیوند بودند، نجات داد.

صفدری با قدردانی از ایثار خانواده علی‌نیا، این اقدام را نمونه‌ای برجسته از فرهنگ نوع‌دوستی و انسان‌دوستی در جامعه دانست و تأکید کرد: هر تصمیم بزرگ برای اهدای عضو، می‌تواند امید را به چندین خانواده بازگرداند و این جوان سملقانی با این کار خیرخواهانه، نام خود را در تاریخ این خطه جاودانه کرد.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ بیمار در خراسان شمالی نیازمند پیوند عضو هستند و فرهنگ‌سازی برای اهدای عضو، یکی از اولویت‌های آموزشی این دانشگاه محسوب می‌شود.

نویسنده :
مهرداد بیکلری
نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر