دهقان: می‌خواهیم طلسم ۵۰ ساله المپیک را بشکنیم/ در حال بررسی پیشنهاد پرسپولیس هستم

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۲
|
۰۰:۰۱:۰۲
| کد خبر: ۲۳۵۵۲۴۵
دهقان: می‌خواهیم طلسم ۵۰ ساله المپیک را بشکنیم/ در حال بررسی پیشنهاد پرسپولیس هستم
برنا - گروه ورزشی: هافبک الوحده امارات با تمجید از عملکرد حسین عبدی در راس کادرفنی تیم امید، ابراز امیدواری کرد نسل فعلی فوتبال ایران بتواند پس از سال‌ها انتظار، سهمیه المپیک را کسب کند.

مبین دهقان هافبک ۲۰ ساله تیم الوحده امارات و عضو تیم فوتبال امید ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برنا در خصوص آخرین وضعیت خود در این تیم و مصدومیتی که باعث شد دیدار پایانی الوحده برابر الظفره را از دست بدهد، اظهار داشت: در ابتدای فصل شرایط خوبی داشتم و در اکثر مسابقات به میدان می‌رفتم، به‌خصوص زمانی که آقای موارایس هدایت تیم را برعهده داشت و بهم اعتماد می‌کرد. پس از آن چندین بار کادر فنی تغییر کرد و مربیان مختلفی روی کار آمدند. در ادامه دچار مصدومیت از ناحیه زیر شکم و فتق ورزشی شدم که حدود سه هفته از میادین دور بودم. بعد از بازگشت دوباره بازی کردم اما مصدومیتم تشدید شد و به همین دلیل پنج هفته پایانی فصل را به طور کامل استراحت کردم.

وی در مورد همبازی بودن با رضا غندی‌پور و علی قربانی در این تیم گفت: با رضا حدود سه سال است که همبازی هستیم. در پیکان، تیم ملی جوانان و حالا در الوحده کنار هم بازی کرده‌ایم. او بازیکنی باکیفیت و آینده‌دار است و بازی کردن در کنارش لذت‌بخش است. محمد قربانی هم برایم مثل یک برادر بزرگ‌تر بوده و چه از نظر فوتبالی و چه از لحاظ شخصیتی چیزهای زیادی از او یاد گرفته‌ام.لز اینکه در حال حاضر در جام جهانی حضور دارد واقعا برایش خوشحال هستم آرزوی موفقیت زیادی برای او دارم.

هافبک الوحده در خصوص تفاوت‌های لیگ ایران و امارات از نظر فنی و مالی عنوان کرد: از لحاظ فنی هر دو لیگ کیفیت خوبی دارند و معتقدم استعداد فوتبالی در ایران حتی از بسیاری از کشورهای منطقه بیشتر است. بازیکنان ایرانی از استعداد بسیار بالایی برخوردارند اما تفاوت اصلی در امکانات است. امارات از نظر زیرساخت، شرایط زندگی، مسائل مالی، قراردادها و پرداخت پاداش‌ها نظم بیشتری دارد. از سوی دیگر حضور بازیکنان بزرگی مانند دوشان تادیچ، کریستین بنتکه، عمر خربین، سوفیان رحیمی و سایر ستاره‌های مطرح باعث شده سطح فنی لیگ امارات نیز ارتقا پیدا کند.

دهقان در خصوص دعوت به اردوی تیم امید و حضور در فهرست نهایی لژیونرها اظهار داشت: خداراشکر در تیم امید حضور دارم و تمام تلاشم را می‌کنم تا در فهرست نهایی ۲۳ نفره مسابقات هم قرار بگیرم. امیدوارم بتوانیم با این تیم نتایج خوبی کسب کرده و باعث خوشحالی مردم عزیز ایران باشیم.

وی درباره اردوی اخیر تیم امید و شانس شکستن طلسم صعود به المپیک گفت: اردوی بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم. ابتدا چند روز در ایران اردو داشتیم و سپس راهی ترکیه شدیم. تمرینات بسیار فشرده و منظمی برگزار شد و شرایط فنی اردو رضایت‌بخش بود. همه بازیکنان یک هدف مشترک دارند و آن هم شکستن طلسم چندین دهه‌ای عدم حضور در المپیک است. علاوه بر آن، مدت‌هاست در رده امیدهای آسیا نیز به قهرمانی نرسیده‌ایم و امیدوارم بتوانیم هم سهمیه المپیک را کسب کنیم و هم برای قهرمانی آسیا بجنگیم.

هافبک امید ایران در خصوص جدایی امید روانخواه و انتخاب حسین عبدی به عنوان سرمربی تیم امید تصریح کرد: آقای عبدی یکی از بهترین مربی‌هایی هستند که در فوتبال ایران دیده‌ام؛ چه از لحاظ فنی و چه از نظر شخصیتی. سال‌ها قبل در تیم ملی جوانان نیز با ایشان کار کردم و اتفاقات خوبی برایم رقم خورد. در مسابقات آسیایی خیلی بهم اعتماد کردند و همین موضوع باعث شد زودتر دیده شوم و مسیر لژیونر شدنم هموار شود. به همین دلیل همیشه قدردان حمایت‌های ایشان هستم برایشان آرزوی موفقیت دارم.

دهقان درباره شانس موفقیت حسین عبدی با توجه به زمان محدود باقی‌مانده تا مسابقات ناگویا گفت: واقعیت این است که زمان کمی در اختیار کادر فنی قرار دارد و آقای عبدی نسبتا دیر هدایت تیم را برعهده گرفتند اما در همین مدت کوتاه اردوهای فشرده و باکیفیتی برگزار شد. تمرینات صبح و عصر داشتیم و کادر فنی تمام برنامه‌های مدنظر خود را پیاده کرد. معتقدم بازیکنان نیز خواسته‌های سرمربی را به خوبی درک کرده‌اند و امیدوارم بتوانیم با هدایت ایشان به موفقیت برسیم.

وی در خصوص پیشنهادهای دریافتی از تیم‌های مختلف اظهار داشت: از چند تیم ایرانی، چند باشگاه اروپایی و همچنین تیم‌هایی از امارات پیشنهاد دارم و در حال بررسی شرایط هستم تا بهترین تصمیم را برای آینده فوتبالی‌ام بگیرم. بازگشت به ایران را هم رد نمی‌کنم، چون کشور خودم است. ولی معتقدم هر فوتبالیست باید جایی بازی کند که بیشترین پیشرفت را برای او به همراه داشته باشد. از باشگاه پرسپولیس نیز پیشنهاد دارم فعلا روی گزینه‌های موجود فکر می‌کنم امیدوارم بهتوین تصمیم را بگیرم.

هافبک امید ایران افزود: از صمیم قلب آرزو می‌کنم مردم ایران در آرامش و رفاه زندگی کنند و دیگر شاهد اتفاقات تلخ و شرایط سخت نباشند، زیرا مردم کشورمان شایسته بهترین‌ها هستند. امیدوارم تیم ملی ایران نیز در جام جهانی نتایج خوبی کسب کند و خودم نیز در آینده‌ای نزدیک به تیم ملی بزرگسالان دعوت شوم. همچنین امیدوارم با تیم امید در بازی‌های آسیایی ناگویا عملکرد موفقی داشته باشیم، سهمیه المپیک را به دست آوریم و حتی در المپیک نیز نتایج بزرگی رقم بزنیم.

دهقان در پایان درخصوص از تساوی تیم ملی ایران مقابل بلژیک در پایان خاطر نشان کرد: به نظرم همه از این بازی لذت بردند، یکی از بهترین بازی‌هایی بود که در چند سال اخیرانجام دادیم. واقعا همه بچه‌ها عالی کار کردند، موقعیت‌های زیادی داشتیم و حتی یک گل هم زدیم که با بدشانسی مردود شد، اما در دفاع هم عالی کار کردیم و علی بیرانوند هم خیال همه را راحت کرده بود؛ در کل تیم با برنامه بازی کرد و امیدوارم در بازی بعدی نتیجه گرفته و صعود کنیم.
 
گفتگو: ترنم کشاورز 

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر