اسکندری: مشترکان خوش‌مصرف برق استان فارس از پاداش ۳۰ درصدی برخوردار می شوند

|
۱۴۰۵/۰۳/۲۷
|
۱۶:۳۴:۳۵
| کد خبر: ۲۳۵۵۴۴۳
اسکندری: مشترکان خوش‌مصرف برق استان فارس از پاداش ۳۰ درصدی برخوردار می شوند
برنا-گروه استانها: مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از در نظر گرفتن پاداش ۳۰ درصدی برای مشترکان خوش‌مصرف برق در استان خبر داد و گفت: این طرح تشویقی از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه برای خانوارهایی که مصرف خود را کاهش دهند یا از پنل‌های خورشیدی استفاده کنند، اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، علیرضا اسکندری گفت: وزارت نیرو برای ایجاد انگیزه در اصلاح الگوی مصرف، طرح تشویقی ویژه‌ای را از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه سال جاری اجرا می‌کند که بر این اساس، مشترکان خانگی که مصرف برق خود را حداقل ۱۰ درصد کاهش دهند یا نسبت به نصب سامانه‌های خورشیدی اقدام کنند، تا ۳۰ درصد تخفیف در بهای برق مصرفی دریافت خواهند کرد.

 

وی افزود: تعرفه برق مشترکان خانگی با مصرف برق بیش از الگو، نیز به صورت پلکانی افزایشی خواهد بود و برای مشترکانی که از ژنراتور استفاده کنند هم پاداش نقدی در نظر گرفته شده است.

اسکندری تعداد مشترکان خانگی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس را بیش از ۸۰۰ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: این تعداد مشترک خانگی در حدود ۴۳ درصد درصد سهم مصرف انرژی را به خود اختصاص می‌دهند که همکاری و مساعدت آنان نقش مهمی در عبور موفق از پیک بار تابستان سال جاری و حفظ پایداری شبکه برق به خصوص در ساعت اوج مصرف را خواهد داشت.

وی در ادامه با دعوت از همه مردم به ویژه مشترکان بخش خانگی برای مشارکت در پویش همدلی ۲۵ درجه اظهار کرد: مشترکان با رعایت نکات ساده اما بسیار تاثیر گزاری چون: تنظیم دمای کولرهای گازی روی ٢۵ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، موکول کردن استفاده از وسائل پر مصرف برقی مانند اتو، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و... به ساعات خارج از اوج بار (ساعات اوج بار مشترکین خانگی بازه‌های زمانی ۱۲:۰۰ الی ۱۷:۰۰ و ۲۰:۰۰ تا ۲۳:۰۰ است)، نصب سایبان برروی کولرهای آبی نقش موثری در مدیریت بهینه انرژی برق و پایداری شبکه داشته باشند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی پویش «۲۵ درجه؛ قرار همدلی» پرداخت و گفت: این پویش با هدف مدیریت مصرف انرژی و کاهش بار شبکه برق در فصل تابستان و تنظیم دمای لوازم سرمایشی روی ۲۵ درجه راه‌اندازی شده است.

اسکندری بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و به مدارآمدن سیستم‌های سرمایشی که منجر به رشد چشمگیر مصرف برق خواهد شد، تنظیم درجه وسایل سرمایشی روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد، یک اقدام ساده اما بسیار مؤثر است که می‌تواند فشار وارد بر شبکه برق را به طور قابل توجهی کاهش داده و از بروز خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری کند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در ادامه با قدردانی از همراهی همیشگی مردم عزیز استان فارس در برنامه های مدیریت مصرف بهینه انرژی، تأکید کرد: پویش ۲۵ درجه صرفاً یک طرح اداری نیست؛ این پویش متعلق به تک ‌تک مردم استان است، بنابراین از تمامی مشترکان درخواست داریم تا با تنظیم دمای وسایل سرمایشی بر روی ۲۵ درجه و اعمال راهکارهای ساده مدیریت مصرف، در این «قرار همدلی» شرکت کرده و یاری گر خادمان خود در صنعت برق برای استمرار خدمت رسانی باشند.

انتهای پیام 

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر