گرههای تملک اراضی کمربندی پاکدشت در مسیر بازگشایی
به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، رضا خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه کمربندی پاکدشت که با حضور مدیران کل راه و شهرسازی استان تهران، معاون راهداری استان، فرماندار پاکدشت، شهرداران پاکدشت و فرونآباد و نمایندگان دستگاههای اجرایی در فرمانداری پاکدشت برگزار شد، گفت: در این نشست مهمترین مسائل و موانع باقیمانده پروژه بهویژه موضوع معارضان، تملک اراضی و نحوه هماهنگی میان دستگاهها مورد بررسی و تصمیمگیری قرار گرفت.
وی با اشاره به پیشرفت در حل بخشی از معارضان با پیگیری فرماندار پاکدشت افزود: با تدبیر مدیریت شهرستان و همراهی مردم، بخش قابل توجهی از موانع اجرایی برطرف شده و بر این اساس مقرر شد عملیات عمرانی پروژه در چند محور بهصورت همزمان توسط پیمانکار قرارگاه خاتمالانبیاء(ص)، ادارهکل راهداری و شهرداری پاکدشت ادامه یابد.
خالقی ادامه داد: با وجود این پیشرفتها، همچنان در برخی قطعات مسیر موضوع آزادسازی اراضی و تعیینتکلیف معارضان باقیمانده در دستور کار قرار دارد که با هماهنگی دستگاههای مرتبط و برگزاری جلسات میدانی، روند رفع آن تسریع خواهد شد.
وی همچنین به مصوبات تکمیلی جلسه اشاره کرد و گفت: در حوزه شهرک ۹۲ هکتاری امیرالمؤمنین، گزارش کارشناسی ارزیابیها به کانون کارشناسان ارسال شده و پس از نهایی شدن، برای اجرای مراحل قانونی از جمله پرداخت حقوق دولتی و صدور پروانه به تعاونیها ابلاغ میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره پروژههای آموزشی نیز اظهار داشت: بر اساس تفاهم با سازمان نوسازی مدارس، پیمانکار ساخت دو مدرسه در محدوده مسکن مهر امام رضا(ع) انتخاب شده و عملیات اجرایی بهزودی آغاز میشود. همچنین راه و شهرسازی استان تهران متعهد به تأمین ۵۰ درصد هزینههای ساخت این مدارس است.
در این جلسه همچنین بر ایمنسازی، رفع نقاط باقیمانده و تسریع در تکمیل مسیر کمربندی پاکدشت تأکید شد و مقرر گردید پس از نهایی شدن فرآیند رفع معارضان، عملیات اجرایی قطعات باقیمانده با سرعت بیشتری ادامه یابد.

انتهای پیام/