برگزاری چهارمین نشست هماندیشی مربیان اعزامی به ناگویا با محوریت ملاحظات مهم تغذیهای
به گزارش برنا، نشست تخصصی مربیان اعزامی به بازیهای آسیایی ناگویا با همکاری آکادمی ملی المپیک و مرکز نظارت بر تیمهای ملی کمیته ملی المپیک صبح امروز (سه شنبه اول تیرماه) در سالن شهید طهرانچی اکادمی ملی المپیک برگزار شد.
در این نشست ناصر پیروردیزاده مدیر دوره گفت: در راستای برگزاری نشستهای دپارتمان علم تمرین مربیان تیمهای ملی و ارتباط مستقیم کارشناسان مرکز نظارت بر تیمهای ملی کمیته ملی المپیک با مربیان و کادرفنی فدراسیونها در نهایت مقرر شد بهمنظور ارتقا و بازآموزی مربیان اعزامی به بازیهای آسیایی ناگویا و براساس نیازسنجی برگزاری 6 دوره در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: در همین راستا مرکز نظارت بر تیمهای ملی کمیته ملی المپیک با همکاری آکادمی ملی المپیک تاکنون سه نشست تخصصی مربیان اعزامی به بازیهای آسیایی آیچی ناگویا با محوریت ملاحظات روانشناختی و مدیریت استرس و تابآوری، علم تمرین و کنترل فرایند آمادهسازی تیمهای ملی و همچنین پیشگیری از آسیبهای ورزشی و بیماریها با حضور مدرسین برجسته برگزار کرده است.
مدیر دوره نشست هماندیشی مربیان اعزامی به بازیهای آسیایی ادامه داد: امروز نیز چهارمین نشست هماندیشی مربیان اعزامی به بازیهای آسیایی با محوریت ملاحظات مهم تغذیهای برای ورزشکاران ملی بصورت حضوری و آنلاین برگزار شد.
وی افزود: در این نشست هادی عطارد مسئول دپارتمان تغذیه آکادمی ملی المپیک بعنوان مدرس در خصوص مکملها، ریکاوری و تغذیه قبل، حین و بعد از مسابقه و تمرین مطالب مهمی را مطرح کرد و نکاتی را متذکر شد.
همچنین مهدی صفویان مدیر پایشهای سلامت و رئیس دپارتمان آموزش مرکز عالی پزشکی فیفا در ایران (ایفمارک) در خصوص اهمیت داشتن تغذیه روتین صحیح مباحثی را عنوان کرد و به بیماریهایی که بر اثر سوء تغذیه پیش میآید، اشاره کرد تا مربیان تیمهای ملی در جریان باشند که اگر ورزشکار برنامه غذایی صحیح نداشته باشد، ممکن است به بیماریهایی مبتلا شود که نه تنها درمانش طولانی باشد بلکه بر عملکرد ورزشی تاثیر منفی بگذارد و ورزشکار از مسیر قهرمانی دور شود.
پیروردیزاده تاکید کرد: با وجودی که تعداد مربیانی که فدراسیونها بابت حضورشان در چهارمین نشستهای تخصصی مربیان اعزامی به بازیهای آسیایی ناگویا اعلام آمادگی کرده بودند، بسیار بود اما نشست امروز با حضور حدود 50 مربی بصورت آنلاین و حضوری برگزار شد.
وی افزود: با توجه به اینکه نشستها علاوه بر حضوری بصورت آنلاین هم برگزار میشود و بهانهای برای نداشتن زمان کافی وجود ندارد ما توقع داریم تا مربیان استقبال بیشتری کنند و از این موقعیتی که مرکز نظارت بر تیمهای ملی کمیته ملی المپیک فراهم کرده است؛ برای بالابردن سطح دانش و به روز کردن علم خود بهره ببرند.
انتهای پیام/