واکنش رژیم صهیونیستی به اخبار حضور نظامی در سومالی‌لند

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۲
|
۰۹:۰۶:۴۵
| کد خبر: ۲۳۵۷۵۸۷
واکنش رژیم صهیونیستی به اخبار حضور نظامی در سومالی‌لند
برنا - گروه بین الملل: وزارت خارجه رژیم اشغالگر به گزارشی که در وب‌سایت «میدل‌ایست‌آی» منتشر شده و بیان می‌کند تل‌آویو در سال جاری یک تعداد از نیروهای نظامی را در منطقه سومالی‌لند در شمال سومالی مستقر کرده است، واکنش نشان داد.

به گزارش برنا، بر اساس این گزارش که به نقل از یک مقام عالی‌رتبه در دولت سومالی مطرح شده، ماجرا مربوط به نیرو‌هایی متشکل از حدود ۵۰ نظامی است که اندکی پس از به‌رسمیت شناختن این منطقه جدایی‌طلب توسط رژیم صهیونیستی، و در پی تشدید تنش‌ها علیه ایران در پایان ماه فوریه، به سومالی‌لند اعزام شدند.

این مقام تصریح کرد که بر اساس برآورد‌های اطلاعاتی سومالی، رژیم صهیونیستی ترجیح داد نظامیانی از تبار آفریقایی، به‌ویژه از مهاجران اتیوپیایی‌تبار را در این منطقه مستقر کند تا «جلب توجه نکنند و راحت‌تر در میان جمعیت محلی ادغام شوند.»

در پی انتشار این گزارش، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد که این گزارش چیزی جز «اخبار کذب» نیست.

این گزارش همچنین اشاره کرد که اسرائیل پس از به‌رسمیت شناختن سومالی‌لند، «میخائیل لوتِم» را به عنوان اولین سفیر خود در «هرگیسا»، پایتخت این منطقه، منصوب کرد که این اقدام با محکومیت اکثر کشور‌های منطقه مواجه شد.

همچنین وب‌سایت سومالیایی «هیران آنلاین» به نقل از نماینده مقامات سومالی گزارش داد که رژیم صهیونیستی پس از گذشت مدت کوتاهی از به‌رسمیت شناختن استقلال سومالی‌لند در دسامبر ۲۰۲۵، حدود ۵۰ نظامی را به این منطقه اعزام کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر