استاندار سمنان در دیدار با معاون رئیس جمهور: سمنان در توسعهی نیروگاههای خورشیدی پیشرو است
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمدجواد کولیوند در دیدار با محمدجعفر قائمپناه معاون اجرایی رییس جمهور، گزارشی از روند اجرای طرحهای عمرانی، زیرساختی و اقتصادی استان ارایه کرد و گفت: سمنان با برنامهریزی منسجم و حمایت از سرمایهگذاران به یکی از استانهای پیشرو کشور در توسعه نیروگاههای خورشیدی تبدیل شده است.
وی افزود: طی یک سال گذشته ظرفیت تولید برق خورشیدی استان به ۲۸۰ مگاوات افزایش یافت و بیش از ۷.۵ همت سرمایهگذاری جدید در این حوزه جذب شده است.
استاندار سمنان با اشاره به تجربههای استان در تسهیل سرمایهگذاری، خواستار بازنگری در آییننامه احداث نیروگاههای خورشیدی و افزایش اختیارات استانها در فرآیند صدور مجوزها، رفع موانع اجرایی و تسریع در اجرای طرحهای تجدیدپذیر شد.
وی اضافه کرد: افزایش اختیارات مدیران استانی ضمن کاهش بروکراسی اداری، زمینه جذب سرمایهگذاریهای جدید و تحقق سریعتر اهداف دولت در توسعه انرژیهای پاک را فراهم میکند.
معاون اجرایی رییسجمهور هم در این دیدار با ابراز رضایت از شاخصهای توسعهای و عملکرد مدیریتی استان سمنان، بر ارایه برنامه جامع مدیریت مصرف انرژی در دستگاههای اجرایی تاکید کرد و خواستار الگوسازی این استان در اجرای سیاستهای بهینهسازی مصرف انرژی شد.
قائمپناه اقدامات انجامشده در حوزه توسعه نیروگاههای خورشیدی را ارزشمند و قابل توجه توصیف کرد و افزود: روند رو به رشد سرمایهگذاری و ظرفیت تولید انرژی پاک در این استان قابل توجه است.
وی با اشاره به ظرفیتهای گردشگری سمنان، بهویژه در بخش گردشگری کویری، بر ضرورت تدوین و اجرای برنامههای هدفمند برای رونق این حوزه تاکید کرد و گفت: توسعه گردشگری میتواند زمینهساز ایجاد اشتغال، جذب سرمایهگذاری و افزایش درآمدهای پایدار در استان باشد.