امامی‌راد: تلاش می‌کنیم حقوق و بیمه معلمان حق‌التدریس در تابستان قطع نشود

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۲
|
۱۰:۳۳:۰۲
| کد خبر: ۲۳۵۷۶۳۶
امامی‌راد: تلاش می‌کنیم حقوق و بیمه معلمان حق‌التدریس در تابستان قطع نشود
برنا- گروه استان‌ها: عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از اتخاذ تصمیمات مهم برای استمرار پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس در فاصله پایان سال تحصیلی تا آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین پیگیری برای تعیین تکلیف نهایی وضعیت استخدامی آنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، حسین امامی‌راد عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیگیری‌های مجلس در حوزه ساماندهی نیرو‌های آموزشی، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی معلمان حق‌التدریس علاوه بر موضوع تبدیل وضعیت، نگرانی از توقف حقوق و بیمه در فاصله پایان خرداد تا آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه بود که این موضوع به‌طور جدی در کمیسیون آموزش مجلس مطرح و بررسی شد.

نماینده مردم چناران، طرقبه شاندیز و گلبهار در مجلس شورای اسلامی، افزود: در جلسات مشترک با وزیر آموزش‌وپرورش و معاونان مربوطه، مقرر شد حقوق این گروه از معلمان در بازه زمانی مذکور بدون هیچ‌گونه وقفه ادامه یابد و پرداخت‌ها بر اساس روند فعلی برقرار بماند تا معیشت و امنیت شغلی آنان دچار آسیب نشود.

امامی‌راد با تأکید بر نقش نظارتی و پیگیرانه مجلس در حل مسائل معلمان حق‌التدریس ادامه داد: در کنار موضوع استمرار پرداخت حقوق، فرآیند تبدیل وضعیت و ساماندهی نیرو‌های آموزشی نیز در دستور کار قرار گرفته و مقرر است تا ابتدای سال تحصیلی جدید، جمع‌بندی نهایی در این زمینه انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس همچنین از پیگیری‌های سطح بالای این موضوع خبر داد و تصریح کرد: در صورت نیاز برای تسریع در تعیین تکلیف این گروه از معلمان، موضوع در جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور نیز مطرح خواهد شد تا تصمیم‌گیری نهایی و هماهنگ در سطح دولت صورت گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با رویکرد حمایت از معلمان و تقویت نظام آموزشی کشور، این موضوع را به‌صورت مستمر دنبال می‌کند تا ضمن رفع نگرانی‌های معیشتی، زمینه ساماندهی پایدار نیرو‌های آموزشی فراهم شود.

نویسنده :
امیرمهدی مقیم یزدی
نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر