احتمال آغاز مجدد جلسات حضوری مجلس از هفته آینده وجود دارد
محمد رشیدی، عضو ناظر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار برنا درباره احتمال حضوری شدن جلسات علنی مجلس اظهار کرد: در هیئت رئیسه جلساتی برگزار شده و همه اعضا بدون استثنا بر بازگشایی صحن علنی در اولین فرصت اتفاق نظر دارند. ریاست مجلس، نواب رئیس، دبیران و ناظران نیز همین دیدگاه را دارند.
نماینده محترم مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به آسیبهای طولانی شدن غیبت جلسات مجلس، افزود: در حال حاضر برخی ملاحظات امنیتی مطرح است که در حال بررسی و رفع آنها هستیم. این احتمال وجود دارد که از هفته آینده جلسات علنی مجلس به صورت حضوری برگزار شود.
رشیدی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس به صورت حضوری گفت: در جریان انتخابات، نمایندگان پس از رأیگیری بلافاصله محل را ترک میکردند و تجمع طولانیمدتی وجود نداشت، اما برگزاری صحن علنی مستلزم حضور چندساعته نمایندگان در مجلس است و همین موضوع ملاحظات امنیتی خاصی را ایجاد کرده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: همه نمایندگان پیگیر برگزاری جلسات حضوری هستند، زیرا جلسات وبیناری نمیتواند کارکرد و اثربخشی جلسات علنی و فرآیند قانونگذاری را به طور کامل تأمین کند.
وی درباره دلایل ملاحظات امنیتی نیز گفت: بر اساس گزارشها و اخبار امنیتی، نگرانیهایی درباره تهدیدات احتمالی علیه مجلس وجود دارد. مجلس شورای اسلامی از اهداف احتمالی رژیم صهیونیستی بود و این موضوع بر تصمیمگیریهای نهادهای امنیتی از شورای عالی امنیت ملی تا حراست خود مجلس تاثیر گذاشته است.
انتهای پیام/