حسینی: به مدالآوری بوکس در ناگویا امیدوار شدیم/ تیم زنان پیشرفت کرده اما به زمان نیاز دارد
به گزارش برنا، تیم ملی بوکس ایران در رقابتهای جام جهانی عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و علی حبیبینژاد با کسب مدال برنز، طلسم مدالآوری بوکس ایران در این مسابقات را شکست. روحالله حسینی، رئیس فدراسیون بوکس با ابراز رضایت از نتایج ملیپوشان، از برنامههای آمادهسازی برای بازیهای آسیایی ناگویا صحبت کرد.
گفتوگوی روحالله حسینی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا را در ادامه میخوانید.
حبیبینژاد طلسم مدالآوری ایران را شکست
حسینی درباره عملکرد علی حبیبینژاد در جام جهانی گفت: خدا را شکر عملکرد بچهها رضایتبخش بود. حبیبینژاد توانست طلسم مدالآوری ایران در جام جهانی را بشکند. او در مرحله نیمه نهایی مقابل قهرمان طلای المپیک پاریس قرار گرفت و مبارزهای کاملا پایاپای را پشت سر گذاشت، اما در نهایت حریف با رأی ۲ بر یک پیروز شد. واقعا قرعه سختی نصیب او شده بود.
وی ادامه داد: حبیبینژاد در نخستین مبارزه خود برابر نماینده مکزیک قرار گرفت. حریفی بسیار خوب که حتی در راند اول برتری داشت، اما علی در ادامه شرایط مسابقه را تغییر داد و در راند سوم حریفش را ناکاوت کرد. پس از آن مقابل نماینده انگلیس قرار گرفت. نگرانی اصلی ما رویارویی با بوکسور قزاقستان بود، اما نماینده انگلیس موفق شد قزاقستان را شکست دهد و حبیبینژاد هم در یک مبارزه سخت، با نتیجه ۳ بر صفر از سد حریف انگلیسی عبور کرد و مدال برنز خود را قطعی کرد.
اگر برد به حبیبینژاد میرسید، جای تعجب نداشت
رئیس فدراسیون بوکس افزود: حبیبینژاد در مبارزه با نماینده آمریکا نیز نمایش بسیار خوبی داشت. من معتقدم این بوکسور آمریکایی در آینده مدال المپیک خواهد گرفت، چون ورزشکار بسیار توانمند و شناختهشدهای است. مبارزه کاملا نزدیک بود و اگر رأی به سود حبیبینژاد اعلام میشد هم جای تعجب نداشت، اما فکر نمیکنم حقخوری خاصی صورت گرفته باشد.
عملکرد کاظمی نگاه ما را برای ناگویا تغییر داد
حسینی درباره مهدی کاظمی اظهار داشت: کاظمی هم عملکرد خوبی داشت. در مبارزه با نماینده چین، شرایط میزبانی روی نتیجه تاثیرگذار بود و به نظرم کمی در حق او اجحاف شد، اما دو مسابقه بسیار خوب انجام داد و از عملکردش رضایت داریم. همین نمایش باعث شده نگاه ما نسبت به حضور او در بازیهای آسیایی تغییر کند، چون واقعا بوکسور توانمندی است.
نورانی با وجود مصدومیت جنگید
وی در خصوص وضعیت محمد نورانی گفت: او پیش از اعزام دچار آسیبدیدگی شده بود و acl پایش دچار پارگی شده بود، اما با وجود این شرایط تصمیم گرفتیم اعزامش کنیم، چون زمان زیادی تا مسابقات باقی نمانده بود. نورانی با غیرت مبارزه اولش را برد، اما در دیدار دوم مقابل نماینده آذربایجان، آسیبدیدگی او تشدید شد و به بیمارستان منتقل شد. امیدواریم هرچه زودتر به شرایط عادی بازگردد.
اسماعیلی آینده روشنی دارد
رئیس فدراسیون بوکس درباره امیر اسماعیلی نیز گفت: او مقابل نماینده آلمان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد، در حالی که به راحتی میتوانست برنده آن مبارزه باشد. همان بوکسور آلمانی بعدها تا فینال پیش رفت و این نشان میدهد اسماعیلی آینده بسیار خوبی دارد. او در ابتدای مبارزه حریفش را ناکداون کرد، اما کمی بیتجربگی باعث شد نتیجه را از دست بدهد. نکته مهم این است که یکی از رقبای اصلی اسماعیلی در بازیهای آسیایی، نماینده هند است که مقابل همین بوکسور آلمانی شکست سنگینی خورد، در حالی که اسماعیلی در یک مبارزه تمرینی موفق شده بود این حریف هندی را شکست دهد.
دختران پیشرفت کردهاند اما هنوز زمان نیاز دارند
حسینی درباره عملکرد تیم بانوان گفت: از عملکرد دختران هم رضایت دارم. پیش از این، ملیپوشان ما در رده بزرگسالان حتی توان سه راند مبارزه را نداشتند اما حالا نه تنها سه راند کامل مبارزه میکنند، بلکه رقابتهای نزدیکی با حریفان خود دارند. حضور در جام جهانی شرایط خاصی دارد و تنها ورزشکارانی امکان حضور پیدا میکنند که سابقه کسب مدال یا نتایج قابل قبول در مسابقات معتبر را داشته باشند. با این وجود، برای رسیدن به جایگاه مدالآوری هنوز به دو تا سه سال زمان نیاز داریم و از عملکرد کادر فنی هم رضایت داریم.
جام جهانی امید ما را برای ناگویا بیشتر کرد
رئیس فدراسیون بوکس در خصوص بازیهای آسیایی ناگویا گفت: این مسابقات باعث شده امید ما برای موفقیت در ناگویا بیشتر شود. ۴ نفر از تیم مردان و ۲ نفر از تیم زنان، نفرات اعزامی ما را تشکیل خواهند داد. بوکس با بسیاری از رشتهها تفاوت دارد، چون مسابقات از روز نخست بازیهای آسیایی آغاز میشود و تا روز پایانی ادامه دارد. ما حدود ۱۷ روز درگیر مسابقات هستیم و این موضوع هزینههای زیادی را به فدراسیون تحمیل میکند.
قرعه، مهمترین عامل در مدالآوری است
وی ادامه داد: در ناگویا، قرعه اهمیت بسیار زیادی دارد و نخستین عامل تعیینکننده برای مدالآوری محسوب میشود. شاید با یک قرعه مناسب، راه رسیدن به فینال هموارتر شود. حبیبینژاد و کاظمی احتمال دارد در بازیهای آسیایی سیدبندی بهتری داشته باشند. امیدوارم برخلاف هانگژو، این بار با قرعههای دشوار مواجه نشویم.
در آینده میتوانیم قول دو طلای آسیایی بدهیم
حسینی اظهار داشت: امیدوارم بچهها در ناگویا صاحب مدال شوند و حتی شانس کسب مدال طلا را هم داریم. البته معتقدم در سالهای آینده شرایط ما بسیار بهتر خواهد شد. نزدیک به سه سال است که کار پایهای را آغاز کردهایم و اگر این روند ادامه پیدا کند، در آینده با اطمینان میتوانم قول دو مدال طلا بدهم. تیم فعلی را تقریبا از پایه ساختهایم و هنوز به زمان نیاز داریم.
نفوذ برخی کشورها در داوریها قابل انکار نیست
رئیس فدراسیون بوکس درباره تاثیر داوریها گفت: واقعیت این است که در بوکس، داوریها میتوانند نتایج را تغییر دهند. در همین مسابقات دیدیم که نماینده قزاقستان مقابل ازبکستان برتر بود، اما نتیجه به سود حریف ازبک اعلام شد. این موضوع نشان میدهد نفوذ برخی کشورها تا چه اندازه بالاست. ما چنین امکاناتی نداریم و امیدواریم حداقل با قرعههای سخت روبرو نشویم.
دو اردوی خارجی در برنامه تیم ملی قرار دارد
حسینی درباره برنامههای تدارکاتی تیم ملی نیز گفت: ابتدا قصد داشتیم تیم را به بوسنی اعزام کنیم، اما تصمیم تغییر کرد. در حال حاضر برگزاری یک اردوی مشترک در ازبکستان و یک اردوی دیگر در هند را در برنامه داریم. کمتر از ۸۰ روز تا بازیهای آسیایی باقی مانده و تلاش میکنیم بهترین شرایط را برای ملیپوشان فراهم کنیم. خودم نیز در کنار تیم حضور خواهم داشت تا اگر مشکلی وجود داشت، برطرف شود.
سطح بازیهای آسیایی برای ما از جهانی هم سختتر است
وی در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من، سطح بازیهای آسیایی برای ما حتی از مسابقات جهانی هم دشوارتر است. شاید در جهانی برای رسیدن به مدال به چهار پیروزی نیاز داشته باشید، اما در بازیهای آسیایی با سه برد هم میتوان به مدال رسید. با این حال، کیفیت رقابتها بسیار بالاست، چون قدرتهایی مانند ازبکستان، قزاقستان، چین، ژاپن، تایلند و کره همگی در آسیا حضور دارند و بخش زیادی از مدالهای مهم جهان را همین کشورها کسب میکنند. در قارهای قرار داریم که سطح بوکس آن بسیار بالاست اما امیدوارم تیم ما آنقدر پیشرفت کند که در آینده دیگر تفاوتی میان مسابقات آسیایی و جهانی برایمان وجود نداشته باشد.
انتهای پیام/