افسران مراکشی برای ماموریت در غزه وارد اراضی اشغالی شدند
یک مقام این شورا که نخواست نامش فاش شود، در گفتوگو با خبرگزاری فرانسه گفت که این واحد در ۱۸ ژوئن به مقر نیروی بینالمللی ثبات در جنوب فلسطین اشغالی رسید.
وی خاطرنشان کرد که این بخشی از تلاشهای بینالمللی برای حمایت از اجرای این طرح است.
این مقام افزود که انتظار میرود این واحد در توسعه ساختار کلی نیروی بینالمللی ثبات مشارکت داشته باشد و در چندین زمینه، از جمله پلیس، تخصص ارائه دهد، بدون اینکه ماهیت وظایف آن را به طور دقیق مشخص کند.
این منبع حضور چهار افسر مراکشی را در این نیرو تأیید کرد، بدون اینکه مشخص کند آیا این واحد شامل پرسنل اضافی نیز میشود یا خیر.
شورای به اصطلاح صلح در پلتفرم ایکس خود با اشاره به نقش مورد انتظار این نیرو، ادعا کرد که «ورود آنها تلاشهای بینالمللی برای حمایت از مردم غزه را تقویت میکند.»
مراکش در ماه فوریه متعهد شد که نیروهای پلیس و نظامی را به نوار غزه اعزام کند و به اولین کشور عربی تبدیل شد که چنین تعهدی را علناً اعلام کرد.
در تحولی مرتبط، واشنگتن در اواسط ژانویه از آغاز مرحله دوم طرح ترامپ برای غزه خبر داد. با این حال، بر اساس شاخصهای میدانی و سیاسی، تحولات میدانی هنوز پیشرفت محسوسی نداشته است.
طبق گزارشها، طرح ترامپ که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تأیید شد، منجر به آتشبس گردید که در ماه اکتبر به اجرا درآمد، اما اجرای آن همچنان متوقف مانده است.
مرحله دوم این طرح، خروج تدریجی نیروهای اشغالگر اسرائیل از نوار غزه، خلع سلاح حماس و استقرار یک نیروی ثباتبخش بینالمللی را تصریح میکند؛ گامهایی که هنوز اجرا نشدهاند. در اواخر فوریه، حماس اعلام کرد که از حضور این نیرو در نوار استقبال میکند، مشروط بر اینکه در امور داخلی غزه دخالت نکند.
انتهای پیام