طنین عاشورا با نمایش «اشک خدا» در ساوه

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
|
۱۹:۳۶:۴۸
| کد خبر: ۲۳۵۸۴۳۲
طنین عاشورا با نمایش «اشک خدا» در ساوه
برنا - گروه استانها: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه، از اجرای نمایش مذهبی «اشک خدا» در این شهرستان خبر داد و گفت: این نمایش همزمان با ایام سوگواری محرم در ساوه به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مرکزی ، احمد جوانمرد روز پنجشنبه در  این خصوص گفت : نمایش مذهبی «اشک خدا» به کارگردانی علی امیری و با اجرای گروه نمایشی «شایان»به مدت چهار شب در آستان مقدس امامزاده سیدعلی‌اصغر(ع) ساوه اجرا شد.

وی با اشاره به اهمیت ماه محرم و فرهنگ عاشورا ، ادامه داد: ماه محرم فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و زنده نگه داشتن پیام نهضت امام حسین(ع) است و اجرای آثار فرهنگی و هنری با محوریت عاشورا می‌تواند نقش مؤثری در انتقال مفاهیم دینی و ارزشی به نسل جوان داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه اضافه کرد: قیام عاشورا سرشار از درس‌های ماندگار آزادگی، مقاومت و فداکاری است و پاسداشت این فرهنگ ارزشمند، وظیفه‌ای مهم در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به شمار می‌رود.

جوانمرد خاطرنشان کرد: نمایش «اشک خدا» با هدف صیانت از حقوق شهروندی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان ساوه به روی صحنه رفته است.

شهرستان ساوه دارای ۹ گروه نمایشی تئاتر است که چهار گروه در بخش مذهبی فعالیت دارند

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر