سوگواری عاشورای حسینی در ایرانشهر با حضور فرماندار ایرانشهر

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
|
۲۲:۴۲:۵۸
| کد خبر: ۲۳۵۸۴۷۵
سوگواری عاشورای حسینی در ایرانشهر با حضور فرماندار ایرانشهر
همزمان با دهمین روز از ماه محرم، مراسم عزاداری و سوگواری ظهر عاشورا با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین بزمانی امام جمعه شهرستان، اعضای شورای تامین، مسئولان محلی و خیل عظیم ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان؛ در این آیین معنوی که با رعایت شعائر مذهبی و شکوه خاصی برگزار گردید، هیئت‌های مذهبی و دسته‌جات عزاداری از نقاط مختلف شهر به راه افتاده و با گذر از خیابان‌های اصلی، در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان به سر و سینه زدند.

دسته روی هیئت‌های مذهبی ایرانشهر در حالی انجام شد که عزاداران با عبور از مقابل جایگاه استقرار یافته در مجاورت مسجد جامع آل‌رسول (ص)، جلوه‌هایی از شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند. حضور “معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان” در کنار مردم سوگوار، بر همبستگی و تعظیم شعائر دینی در این خطه از میهن اسلامی تاکید داشت.

نوحه‌خوانی، مرثیه‌سرایی و اقامه نماز ظهر عاشورا از دیگر بخش‌های این مراسم بود که با حضور منسجم آحاد مردم، اعم از شیعه و سنی در فضایی آکنده از معنویت به اجرا در آمد.

شهرستان ایرانشهر هر ساله در ایام محرم، کانون تجلی ارادت مردم متدین منطقه به خاندان رسالت است و مراسم ظهر عاشورا به عنوان نقطه اوج این سوگواری‌ها، با شکوهی مضاعف برگزار می‌گردد.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر