مخالفت یکی از احزاب لبنان با توافق با رژیم صهیونیستی
به گزارش برناو به نقل از النشره، حزب سوسیال ناسیونالیست لبنان در بیانیهای اعلام کرد: در حالی که قهرمانان مقاومت باشکوهترین حماسههای قهرمانی را رقم زدند و مردم ما در راستای کرامت و حفاظت از حاکمیت لبنان جانفشانی کرده و از ویرانگری و آوارگی رنج بردهاند، مقامات رسمی در واشنگتن به صحنه تحقیرآمیز موسوم به «توافقنامه چارچوب سهجانبه» تن دادند که تحت نظارت و دیکتههای دولت آمریکا، شریک کامل در تجاوز و جنگ نابودی علیه مردم ما است.
این حزب ضمن مخالفت شدید با این توافق اضافه کرد: این توافقنامه نه نمایانگر اراده مردم لبنان است و نه فداکاریهای آنها را حفظ میکند، بلکه تلاشی آشکار برای مشروعیت بخشیدن به نتایج تجاوز و فراهم کردن راههای فرار سیاسی و امنیتی برای دشمن صهیونیستیِ محاصرهشده در میدان است.
در این بیانیه آمده است: مذاکره زیر آتش، در بحبوحه فشار دیپلماتیک شدید و با شرایطی که ایالات متحده دیکته میکند، به مثابه تسلیم است که ما قاطعانه آن را رد میکنیم. ما همچنین قاطعانه «خروج جزئی» نظامیان اشغالگر و «مناطق آزمایشی» را رد میکنیم. پذیرش «گامهای اولیه» که شامل واگذاری مناطقی است که دشمن حتی در آن حضور ندارد، یا اعطای مصونیت به آنها به خاطر اشغال سرزمینهای دیگر، یک فریب خطرناک است.
این حزب لبنانی تاکید کرد: سرزمین جنوب غیرقابل تقسیم است و ما قاطعانه مشروعیت بخشیدن به اصطلاح «کمربند امنیتی جدید» را که دشمن آشکارا تعهد و اصرار خود را بر حفظ آن اعلام کرده است، رد میکنیم. پذیرش خروج جزئی، مشروعیت بخشیدن پنهان به اشغالگری است.
این بیانیه میافزاید: حاکمیت نه در راهروهای وزارت امور خارجه آمریکا و نه از طریق امتیازات فنی به دست میآید. چگونه برخی جرأت میکنند از «احیای حاکمیت» تحت هژمونی مطلق آمریکایی- صهیونیستی در میز مذاکره و در حالی که ماشین کشتار اشغالگران بر مناطق جنوبی لبنان خیمه زده است، صحبت کنند؟ هر حاکمیتی که با قدرت مقاومت و اراده مردم بر هر وجب از مرزهای ملی ما برقرار نشود، ناقص، دروغین و بیمعنی است.
این حزب لبنانی در بیانیه خود از لبنانیها خواست به مقابله با این روند بپردازند و به گزینه مقاومت روی آورند و خواستار خروج کامل و بیقید و شرط صهیونیستها از تمامی اراضی لبنان، بدون هیچ محدودیت، شرط یا ترتیبات امنیتی تحقیرآمیز به قیمت خون شهدا شد.
انتهای پیام/