تمدید مهلت شرکت در پویش ملی غربالگری سلامت روان

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۶
|
۱۰:۰۹:۴۲
| کد خبر: ۲۳۵۸۸۸۰
تمدید مهلت شرکت در پویش ملی غربالگری سلامت روان
برنا- گروه استان‌ها: معاونت سلامت اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه از تمدید مهلت شرکت در پویش ملی غربالگری سلامت روان تا ۱۵ تیرماه خبر داد و اظهار کرد: شهروندان بالای ۱۸ سال می‌توانند با شرکت در این طرح رایگان، از وضعیت سلامت روان خود آگاه شده و در صورت نیاز از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شوند.

به‌گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ ثریا قاسمی اعلام کرد: پویش ملی غربالگری سلامت روان با هدف شناسایی زودهنگام مشکلات روان‌شناختی در سطح کشور در حال اجرا است و مهلت شرکت در این طرح برای تمامی شهروندان تا ۱۵ تیرماه تمدید شده است.

وی در خصوص نحوه مشارکت در این طرح اظهار داشت: شرکت‌کنندگان می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی سازمان بهزیستی کشور، با پاسخ به پرسش‌های سامانه، در همان لحظه نتیجه ارزیابی خود را دریافت کنند. بر اساس پاسخ‌ها، وضعیت سلامت روان افراد در یکی از سه سطح «خفیف»، «متوسط» یا «شدید» مشخص خواهد شد.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: در صورتی که نتایج غربالگری نشان‌دهنده شرایط پرخطر باشد، افراد می‌توانند اطلاعات خود را به‌صورت کاملاً محرمانه در سامانه ثبت کنند. در این صورت، کارشناسان بهزیستی با حفظ کامل رازداری با افراد تماس گرفته و زمینه بهره‌مندی آن‌ها از خدمات تخصصی از جمله خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و خدمات مشاوره حضوری را فراهم خواهند کرد.

وی در پایان تأکید کرد: سلامت روان، پایه اصلی سلامت فرد، خانواده و جامعه است و این پویش فرصتی ارزشمند و رایگان برای ارزیابی و ارتقای سطح سلامت روان شهروندان فراهم آورده است.

انتهای پیام/

نویسنده :
بهنام بسامی
نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر