محمدعلی طالبی: خلع ید پروژههای متوقفشده نیروگاههای خورشیدی در استان کرمان با جدیت دنبال میشود
به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدعلی طالبی، امروز شنبه ۶ تیرماه در نشست کارگروه نیروگاههای خورشیدی استان گفت: بنگاههای بزرگ اقتصادی استان از جمله شرکتهای مس، گلگهر و گهرزمین در جلسهای با حضور معاون اول رئیسجمهور، متعهد به راهاندازی نیروگاههای خورشیدی شده بودند، اما اجرای این تعهدات با عقبماندگی نسبت به برنامه زمانبندیشده مواجه است.
طالبی با بیان اینکه در توسعه نیروگاههای خورشیدی استان، بیشترین اتکا به مشارکت بنگاههای بزرگ اقتصادی بوده است، اظهار کرد: در کنار این بنگاهها، سایر صنایع و معادن استان نیز باید در زمینه احداث نیروگاههای خورشیدی و ایفای تعهدات خود اقدامات لازم را انجام میدادند.
مقام عالی دولت در استان ابراز داشت: استان کرمان رتبه اول کشور را در طرحهای در دست اجرا و صدور مجوز نیروگاههای خورشیدی دارد، اما به دلیل اجرای تعهدات در بخش صنعت و معدن از استانهای اصفهان و مرکزی عقب افتاد.
استاندار کرمان، طبیعت و بازار مصرف داخلی استان در آینده را دو توجیه عمده استان برای تمرکز در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی برشمرد و ابراز داشت: با برنامههای توسعهای و تقاضاهای سرمایهگذاری در استان در حوزه واحدهای صنعتی و معدن فعلی و دیگر حوزههای سرمایهگذاری داخلی و خارجی، شرایط به گونهای است که باید تمهیدات آینده را در این رابطه داشته باشیم.
طالبی با اشاره به وجود مشوقها و ظرفیتهای قانونی برای توسعه انرژیهای خورشیدی گفت: موضوع خلع ید پروژههای متوقفمانده با جدیت در دستور کار قرار دارد تا این طرحها در اختیار متقاضیان و سرمایهگذاران جدید قرار گرفته و روند اجرای آنها از سر گرفته شود.
طالبی با ابراز امیدواری نسبت به شتاب گرفتن توسعه نیروگاههای خورشیدی در استان گفت: با اهتمام جدی دستگاههای اجرایی و مشارکت و سرمایهگذاری صنایع و معادن، بتوان از ظرفیت ارزشمند انرژی خورشیدی که از توجیه اقتصادی مناسبی برخوردار است و بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی را نیز برطرف میکند، بدون وقفه بهرهبرداری کرد و جایگاه شایسته استان را در این حوزه در سطح کشور به دست آورد.
انتهای پیام