الکساندر ووجیچ از رئیسجمهوری صربستان استعفا میکند
به گزارش برنا، خبرگزاری رویترز گزارش کرد: اعلام این خبر توسط ووجیچ که ۱۳ سال در قدرت بوده است، پس از یک سالونیم اعتراضات خشونتآمیز و ضد فساد به رهبری دانشجویان، صورت گرفت.
الکساندر ووجیچ در یک تجمع طرفدار دولت در بلگراد، پایتخت صربستان، به هوادارانش گفت: من فقط برای چند هفته رئیسجمهور خواهم بود و سپس استعفا خواهم داد.
قرار بود دومین و آخرین دوره ریاستجمهوری ووجیچ در اواسط سال ۲۰۲۷ به پایان برسد.
او همچنین گفت که به حزب مترقی صربستان خود کمک خواهد کرد تا در انتخابات ریاستجمهوری و انتخابات زودهنگام پارلمانی که در ابتدا برای سال ۲۰۲۷ تعیین شده بود، پیروز شود. او زمان استعفا یا انحلال پارلمان را که پیش شرط انتخابات زودهنگام پارلمانی است، مشخص نکرد.
به گزارش ایسنا، صربستان نامزد پیوستن به اتحادیه اروپا است، اما این اتحادیه اعلام کرده است: بلگراد ابتدا باید «حاکمیت قانون از جمله شرایط لازم برای انتخابات آزاد و عادلانه» را بهبود بخشد و فساد و جرایم سازمانیافته را ریشهکن کند. همچنین باید سیاستهای خارجی خود را با سیاستهای این اتحادیه از جمله اعمال تحریمها علیه روسیه به جنگ در اوکراین هماهنگ کند.
انتهای پیام/