شهرداری سمنان ۱۰۵ تن لاستیک فرسوده را در بهار ۱۴۰۵ از سطح شهر جمعآوری کرد
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ شهرداری سمنان در راستای حفاظت از محیط زیست و ارتقای سلامت شهری، طی فصل بهار سال ۱۴۰۵، موفق شد مجموعاً ۱۰۵ تن لاستیک فرسوده را از سطح شهر جمعآوری و به مراکز بازیافت منتقل کند.
این عملیات گسترده با هدف جلوگیری از تهدیدات زیستمحیطی و کاهش خطرات آتشسوزی در نقاط مختلف شهر صورت گرفته است.
طرح ساماندهی پسماندهای غیرقابل تجزیه در فصل بهار با رشد چشمگیر در میزان جمعآوری همراه بوده است.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی شهرداری سمنان ، در ماه فروردین ۳۰ تن، در اردیبهشت ۳۵ تن و در خرداد ماه نیز ۴۰ تن لاستیک مستعمل از سطح شهر جمعآوری شده است.
مجتبی ذوالفقاری، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان، در این باره اظهار داشت: «جمعآوری این حجم از لاستیکهای فرسوده با هدف پیشگیری از آلودگیهای زیستمحیطی و استفاده بهینه از منابع قابل بازیافت انجام شده است.»
وی با تأکید بر اهمیت این موضوع افزود: «انباشت لاستیکهای مستعمل در نقاط شهری، علاوه بر ایجاد آلودگی بصری، میتواند موجب تجمع حشرات موذی و افزایش خطر بروز آتشسوزیهای ناگهانی شود. از این رو، انتقال ایمن این نوع پسماند به مراکز مجاز، همواره در اولویت اصلی برنامههای مدیریت پسماند شهری قرار دارد.»
شایان ذکر است که موفقیت در اجرای این طرح گسترده، مرهون تلاشهای مستمر و خستگیناپذیر پاکبانان تلاشگر شهرداری سمنان در سطح شهر است