ساخت اولین پارکینگ‌پناهگاه تهران به پایان رسید

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۷
|
۱۵:۴۹:۵۹
| کد خبر: ۲۳۵۹۵۲۹
ساخت اولین پارکینگ‌پناهگاه تهران به پایان رسید
اولین پارکینگ‌پناهگاه تهران آماده شد و بزودی بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ازتهران، رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران گفت که در تهران و سایر شهرها به‌طور کامل پناهگاهی نداریم.

 اما شهردار منطقه ۱۰ مهدی اخ‌ الصنایع گفت که ساخت اولین پارکینگ پناهگاه تهران در یکی از مناطق پرجمعیت و پرتراکم تهران به اتمام رسید.

شهرداری تهران از سال گذشته ساخت پناهگاه را در دستور کار قرار داد و برای این منظور نیز شورا بودجه‌هایی را تصویب کرد.

در جنگ 12 روزه شهرداری از مترو به عنوان پناه‌گاه استفاده کرد و برخی پارک‌ها را به عنوان نقاط امن معرفی کرد.

شهرداری تهران امروز اعلام کرد که پارکینگ پناهگاه در شرایط عادی به‌عنوان پارکینگ استفاده می‌شود و در شرایط بحرانی به پناهگاه تبدیل خواهد شد. 

این مجموعه 2600 مترمربع در 4 طبقه زیرسطحی، ظرفیت اسکان بیش از هزار نفر را دارد و همچنین ساخت چند پارکینگ پناهگاه دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

شهرداری تهران علاوه بر ساخت پارکینگ پناهگاه، ۳۵ همت نیز برای بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده از جنگ در نظر گرفت.
کارشناس شهری حمید طاهریان می‌گوید که شهرداری نباید برای این منظور پول در نظر بگیرد، چرا که این وظیفه دولت است.
در مقابل، کارشناس شهری دیگر نوید صابری گفت که شهرداری بیش از ۵۰ هزار واحد آسیب‌دیده از جنگ را تعیین تکلیف کرد و اجازه نداد شهر چهره‌ای جنگ‌زده به خود بگیرد و تمامی آسیب‌دیدگان را به هتل‌ها فرستاد.
کارشناسان می‌گویند که شهرداری تهران باید علاوه بر ساخت پارکینگ پناه‌گاه، برای فضاهای زیرسطحی، از جمله برخی ایستگاه‌های مترو، امکانات و زیرساخت‌هایی فراهم کند. 
از جمله این امکانات می‌توان به سرویس‌ بهداشتی، دسترسی‌های مناسب، تهویه مطلوب و شرایط اقامتی برای توقف طولانی‌تر اشاره کرد. همچنین از سوله‌های بحران نیز برای مدیریت شرایط جنگی استفاده شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر