تبیین شاخص اصلی ارزیابی عملکرد مدیران سیستان و بلوچستان توسط استاندار

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۷
|
۱۵:۵۸:۴۵
| کد خبر: ۲۳۵۹۵۳۷
تبیین شاخص اصلی ارزیابی عملکرد مدیران سیستان و بلوچستان توسط استاندار
برنا-گروه استانها: منصور بیجار استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید تحقق سند توسعه استان و میزان پیشرفت در روند تفویض اختیارات از سطح ملی به بدنه اجرایی استان را به‌عنوان شاخص اصلی ارزیابی عملکرد خود دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان؛وی  بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین‌های مردمی وداع با قائد امت تأکید کرد و گفت: تمامی دستگاه‌ها باید با هماهنگی و مشارکت کامل در برگزاری این برنامه‌ها نقش‌آفرینی کنند.


وی تأکید کرد: هر دستگاه اجرایی موظف است برنامه‌های خود را بر اساس اهداف سند توسعه استان بازطراحی کرده و ارزیابی عملکرد خود را مبتنی بر شاخص‌های واقعی، قابل سنجش و اثرگذار در روند توسعه استان انجام دهد.

استاندار با بیان اینکه ارزیابی مدیران باید از رویکرد‌های صوری فاصله بگیرد، افزود: سنجش عملکرد باید بر پایه میزان اثرگذاری واقعی دستگاه‌ها در تسریع تصمیم‌گیری، ارتقای بهره‌وری و حل مسائل استان استوار باشد.

وی با اشاره به نقش دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بهینه مصرف انرژی تصریح کرد: هر دستگاه اجرایی علاوه بر وظایف تخصصی خود، موظف است در حوزه آگاهی‌رسانی عمومی، اصلاح الگوی مصرف و نهادینه‌سازی رفتار‌های صحیح مصرف انرژی نقش فعال و مستمر ایفا کند.

استاندار تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از سطح اجرای صرف سیاست‌ها فراتر رفته و در مسیر اقناع عمومی، فرهنگ‌سازی و همراه‌سازی جامعه در حوزه مدیریت مصرف انرژی نقش مؤثر داشته باشند.

وی همچنین بر ضرورت تسریع در روند تفویض اختیارات به استان‌ها تأکید کرد و گفت: افزایش اختیارات مدیریتی در سطح استان‌ها از الزامات اصلی کاهش بروکراسی، تسریع تصمیم‌گیری و شتاب‌بخشی به روند اجرای پروژه‌های توسعه‌ای است.

استاندار با تأکید بر اهمیت ارتباط دولت و مردم افزود: شفافیت، پاسخگویی و کوتاه‌سازی فرآیند‌های اداری باید به‌عنوان یک الزام مدیریتی در دستور کار تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر