بقائی: جنایت سردشت بدون حمایت برخی از کشورهای غربی هرگز نمی‌توانست با آن ابعاد رخ دهد

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۷
|
۲۱:۳۳:۰۴
| کد خبر: ۲۳۵۹۶۱۴
بقائی: جنایت سردشت بدون حمایت برخی از کشورهای غربی هرگز نمی‌توانست با آن ابعاد رخ دهد
برنا - گروه بین الملل: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: جنایت بمباران شیمیایی سردشت بدون پشتیبانی فنی و فناوری و مهم‌تر از همه حمایت سیاسی برخی کشورهای غربی، به‌ویژه آلمان، آمریکا، انگلیس و فرانسه هرگز نمی‌توانست با آن ابعاد از سوی رژیم صدام رخ دهد.

اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی به مناسبت هفتم تیر ماه سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت توسط رژیم صدام در شبکه اجتماعی  ایکس نوشت: «۳۹ سال پیش در چنین روزی (۷ تیر ۱۳۶۶)، مردم بی‌دفاع سردشت قربانی یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های قرن با استفاده از سلاح‌های شیمیایی شدند؛ جنایتی که بدون پشتیبانی فنی و فناوری - و مهم‌تر از همه حمایت سیاسی - برخی کشورهای غربی، به‌ویژه آلمان، آمریکا، انگلیس و فرانسه هرگز نمی‌توانست با آن ابعاد از سوی رژیم صدام ارتکاب یافته و بارها در طول دوره جنگ تحمیلی ۸ ساله تکرار شود.» 

 وی افزود: «مردم ایران، خصوصاً مردم نجیب سردشت و بسیار رزمندگان و غیرنظامیانی که هدف این سلاح‌های ممنوعه قرار گرفتند، بیش از هر ملت دیگری معنای این فاجعه را می‌شناسند و فراموش نمی‌کنند که برخی کشورهای غربی از جمله دولت آلمان ‌چگونه نقش خود در تجهیز رژیم صدام به سلاح‌های شیمیایی را با عنوان فریبنده «کمک‌های فنی و لجستیکی» توجیه می‌کردند.»

بقائی تصریح کرد: «تلخ آنکه همین ادبیات امروز نیز به‌عنوان پوششی برای توجیه همکاری در ارتکاب تجاوز نظامی و جنایات جنگی آمریکایی-صهیونیستی علیه ملت ایران تکرار می‌شود: «حمایت‌های فنی و لجستیکی».

این دیپلمات ارشد ایرانی خاطرنشان کرد: سردشت به نمایندگی از همه ایرانیان همچنان مطالبه‌گر حقیقت و عدالت است؛ و تا زمانی که همه آمران، عاملان و حامیان این جنایت، از جمله تأمین‌کنندگان فناوری و تجهیزات آن، مسئولیت خود را نپذیرند و عدالت در مورد آنها اجرا نشود، مطالبه‌گری ملت ایران و هر انسان آزاده‌ای ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر