معاون امور جوانان وزارت ورش و جوانان مطرح کرد:

لزوم ارائه مشوق‌های دائمی به جای وام‌های مقطعی برای جوانان/نداشتن مهارت یکی از اصلی ترین مشکلات جوانان است

|
۱۳۹۹/۱۰/۲۳
|
۱۹:۳۵:۳۹
| کد خبر: ۱۱۱۹۷۷۱
لزوم ارائه مشوق‌های دائمی به جای وام‌های مقطعی برای جوانان/نداشتن مهارت یکی از اصلی ترین مشکلات جوانان است
محمد مهدی تندگویان گفت: مشکل اصلی جوانان عدم مهارت است.نداشتن مهارت در همه بخش های زندگی جوانان مشکلات اساسی ایجاد می‌کند.

به گزارش برنا؛ محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در برنامه چالش  با موضوع" افزایش سن ازدواج" که سه شنبه 23 دی ماه از شبکه خبر پخش شد گفت: امسال مبلغ وام ازدواج 50 میلیون تومان بود  و از سال 96 که مبلغ وام ازدواج به روز شد و از 10 میلیون به 50 میلیون رسیده و عملا 5 برابر افزایش یافته است اما تاثیر آن در امر ازدواج بسیار نبوده و رغبتی در این خصوص میان جوانان ایجاد نکرده است.

او افزود: اگر این وام را به مشوق های دائمی تبدیل کنیم، می توانیم به خانواده و مقوله فرزند آوری در جامعه دست یابیم.

تندگویان تصریح کرد:باید در کشور اعلام کنیم از نظر جایگزینی جمعیت و نجات از بحران جمعیت چه تعداد فرزند برای هر خانواده متناسب است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به هدف ارائه مشوق های دائمی ادامه داد: ما باید به جای اصرار و سرمایه گذاری صرف به پیوند یک زوج، باید به مشکل اصلی کشور که همان بحث جمعیت است پرداخت و سعی ما بر تشکیل خانواده مناسب باشد.

او گفت: به نظر بنده مشکل اصلی جوانان مهارت است زیرا نداشتن مهارت در همه بخش های زندگی جزو مشکلات اصلی زندگی جوانان است.

تندگویان افزود: علت به وجود آمدن ضعف در امر مهارت این است که در آموزش و پرورش و یا در آموزش عالی فقط علم سر لوحه آموزش است و هیچ نوع مهارتی حتی برای بهره برداری از علم هم  آموزش داده نمی شود بنابراین توصیه بنده این است که در فضای آموزش و پرورش در تمامی مقاطع حداقل 40 درصد زمان آموزش صرف یادگیری مهار شود.

این مقام مسئول ادامه داد: مهارت های زندگی،مهارت اجتماعی، مهارت اشتغال و مهارت های ارتباطی آموزش داده شود و جوانی که از این مهارت ها بهره مند شود خود در رسیدن به اهدافش کوشا بوده و نیازی به هیچ گونه وامی نخواهد داشت و می تواند زندگی خود را تامین کند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: بسیاری از تسهیلاتی که در کشور به امر ازدواج تخصص داده شده است به جامعه هدف ارائه نشده است بلکه باید این تسهیلات هدف‌مند و مختص به جامعه هدف خود باشد و جامعه هدف خود را مالک این تسهیلات بداند تا کسی نتواند با رانت از این تسهیلات استفاده کند.

او افزود: به جای همه مشوق های مقطعی که به جوانان ارائه می شود باید مشوق های دائمی به منطور فرزند آوری ارائه شود برای مثال می توان برای هر فرزند به صورت مدام العمر یک چهارم از مالیات یا پرداختی سهم بیمه معاف شوند.در این راستا خانواده ای که چهار فرزند دارد مالیاتش صفر شود. باید شرایطی فراهم شود که یک خانواده که دارای 4 فرزند است براحتی امکان تامین مسکن برایشان فراهم باشد.

تندگویان خاطر نشان کرد: به طور مثال حق عائله مندی که برای کارمندان لحاظ می شود یک رقم مشخص برای هر فرزند تا زمانی که تحت تکلف خانواده است داشته باشد و به حقوق فرد افزوده شود. و این عوامل از فرض بر اینکه به ازای هر فرزند وام 20 میلیونی ارائه شود تاثیر مثبت تری دارد.زیرا عملا اینگونه وام ها تا زمان دانشگاه فرزندان نمی توانند جوابگوی نیازهایشان باشد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: اما با این مشوق های دائمی والدین می دانند که از معافیت ها و چه مزایایی با فرزند آوری برخوردار می شوند و می توانند بر بق آن آینده فرزندان خود را برنامه ریزی کنند.

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک