توسعه آثار تاریخی شهر سنندج

|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱
|
۱۲:۰۸:۲۱
| کد خبر: ۱۱۶۷۹۰۲
توسعه آثار تاریخی شهر سنندج
آثار تاریخی سنندج با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون میراث فرهنگی و معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان کردستان بازرسی و بازدید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ یعقوب گویلیان در جریان این بازدید گفت: در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و طولانی شدن مدت زمان تعطیلات و  همچنین بالا رفتن احتمال مشکل برای آثار تاریخی، بازدیدها به منظور بررسی وضعیت آثار تاریخی در سطح استان تشدید شده است.

او افزود: «بر اساس گزارش‌های واصله، یگان حفاظت و کارشناسان این اداره‌کل با جدیت کامل آثار تاریخی و باستانی استان را رصد می‌کنند و علاوه بر حفاظت از آثار تاریخی توانسته‌اند با غارتگران میراث فرهنگی استان نیز برابر قانون برخورد کنند.

گویلیان اظهار داشت: «خوشبختانه در بازدیدهای بعمل آمده مورد خاصی مشاهده نشد و کارشناسان و نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان سنندج آموزش های لازم را در خصوص لزوم حفاظت از آثار تاریخی و قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را دیده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با درخواست از مردم برای همکاری در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی گفت: «یکی از راههای حفاظت از آثار تاریخی آشنایی مردم با قوانین حوزه میراث فرهنگی و شیوه برخورد با متخلفین و مجازات های مربوطه  است و این اداره کل تمام توان خود را برای کاهش جرایم و مقابله با غارتگران مواریث فرهنگی بکار خواهد گرفت.

در ادامه بازرسی آثار تاریخی از کارگاه صنایع دستی و سایت قایق سواری قشلاق بازدید و با دست اندرکاران این مراکز دیدار و گفتگو کردند.

 

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک