بزرگداشت شهید فخری زاده و مرحوم آیت الله یزدی در بغداد

|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴
|
۱۶:۰۳:۰۶
| کد خبر: ۱۱۰۳۷۲۴
بزرگداشت شهید فخری زاده و مرحوم آیت الله یزدی در بغداد
مراسم بزرگداشت شهیدان دکتر «محسن فخری زاده» دانشمند صنعت هسته ای و دفاعی کشور و سردار «سیدعبدالرسول استوار محمود آبادی» و مرحوم آیت الله «محمد یزدی» رییس پیشین قوه قضاییه در سفارت ایران در بغداد برگزار شد.

به گزارش برنا،  مراسم مراسم بزرگداشت شهیدان دکتر «محسن فخری زاده» دانشمند صنعت هسته ای و دفاعی کشور و سردار «سیدعبدالرسول استوار محمود آبادی» و مرحوم آیت الله «محمد یزدی» رییس پیشین قوه قضاییه در سفارت ایران در بغداد با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور گرم و صمیمی جمعی از نمایندگان اقشار مختلف مردم عراق اعم از سیاسیون، دانشگاهیان، سران عشایر، روحانیون و فضلای حوزه های علمیه عراق از طیف های مختلف این کشور همراه بود.

حاضران در مراسم ترور شهید فخری زاده و شهادت سردار استوار و درگذشت آیت الله یزدی را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری تسلیت گفته و با خانواده های آنها ابراز همدردی و همبستگی کردند.

میهمانان عراقی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد همچنین با اظهارات شدیداللحن، ترور شهید فخری زاده را محکوم کرده و ترور این دانشمند حوزه صنعت دفاعی ایران را بخشی از ترور سازمان یافته علیه دولت و ملت پایدار ایران اسلامی دانستند.

حضور فرماندهان نظامی و مجاهدان عراقی از نیروهای مسلح عراق اعم از ارتش، الحشد الشعبی، پلیس و دیگر نیروهای این کشور به علاوه گروه های مقاومت نیز به مناسبت شهادت سردار استوار که برای سال ها در مبارزه با تروریسم به دستگاه های نظامی عراق به عنوان مشاور نظامی کمک کرده بود، در مراسم امروز برجسته و با شکوه بود.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به این مناسبت به خبرنگار ایرنا گفت که بسیاری از اقشار مختلف مردم عراق در طول هفته های گذشته با بیانیه ها و اطلاعیه های مختلف به ترور شهید دکتر فخری زاده و همچنین شهادت استوار و درگذشت آیت الله یزدی واکنش نشان داده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین «غلامرضا اباذری» افزود که بسیاری از این دوستان عراقی اصرار داشتند که حضوری این مراتب تسلیت را به سمع و نظر دولت و ملت ایران برساند و با حضور خود در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، جنایت های تروریستی را علیه ایران اسلامی محکوم کنند.

وی ادامه داد که در پاسخ به این درخواست های مکرر، سفارت جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت نمادین بخشی از نمایندگان اقشار مختلف عراقی را دعوت کند که این مراسم امروز دوشنبه با حضور باشکوه میهمانان عراقی ها در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در بغداد همراه شده است.

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک