وزیر پیشنهادی اقتصاد در صحن علنی:

هزار جهد کردم که بار وزارت را بر دوش نکشم/ جامه رزم اقتصادی برای ایرانی قوی به تن می کنم/ به زودی شاهد پایان رها سازی بانک ها خواهیم بود

|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱
|
۱۴:۲۲:۵۳
| کد خبر: ۱۲۲۳۱۰۱
هزار جهد کردم که بار وزارت را بر دوش نکشم/ جامه رزم اقتصادی برای ایرانی قوی به تن می کنم/ به زودی شاهد پایان رها سازی بانک ها خواهیم بود
وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: هزار جهد کردم که بار وزارت را بر دوش نکشم اما به دلایلی پس از جلسات پذیرفتم که جامه رزم اقتصادی برای ایرانی قوی به تن کنم.

به گزارش برنا، سیداحسان خاندوزی، وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی دولت سیزدهم، در صحن علنی مجلس گفت: از اعتماد رییس جمهور به بنده تشکر می کنم، از نمایندگان مخالف و موافق هم سپاسگزارم. هزار جهد کردم که بار وزارت را بر دوش نکشم اما به دلایلی پس از جلسات پذیرفتم که جامه رزم اقتصادی برای ایرانی قوی به تن کنم.

وی افزود: در ایام نبرد اقتصادی اگر عافیت طلب بودم صندلی پاسخگویی را نمی پذیرفتم. سختی کار و سنگینی بار را می دانم اما با ایده های تحولی و تیم متخصص بنا داریم گذر کنیم و چاره ای جز این نداریم.

خاندوزی گفت: در دهه اخیر دشمنان عرصه اقتصاد را میدان جنگ قرار دادند تا مردم را تحت فشار قرار بدهند اما طبق فرموده های رهبری راه خنثی کردن آن، اقتصاد مقاومتی است، دشمن اتاق جنگ خود را خزانه داری ایالت متحده قرار داده، بنابراین وزارت اقتصاد باید برای خنثی سازی این تحریم ها تلاش کند و برنامه داشته باشد. ما اقتصاد و معیشت مردم را در انتظار بیگانگان نمی گذاریم.

خاندوزی تصریح کرد: با طراحی سیستم ها و با هدف مقاوم سازی مالی دولت و اصلاح ساختارهای معیوب با تکیه بر فناوری های مدرن و حذف امتیازهای ویژه و پیش بینی پذیری اقتصاد، برنامه های دولت را پیش می بریم.  من به عنوان فرد برخواسته از طبقه متوسط وظیفه خود را احیا حقوق مردم می دانم ، اگرچه برای حل مسئله تورم زمان لازم است اما تمام تلاش خود را از روز اول به کار خواهم بست. قرار بود طبق اسناد بالا دستی تولید، در دهه ۹۰ دو برابر شود اما در عمل با افزایش جمعیت، شاهد چنین اتفاقی نبودیم. در حال حاضر سرمایه گذاری ها  حتی کفاف استهلاک کشور را هم نمی دهد. بندهایی که بر پای فعالان اقتصادی و صدور مجوز برای آنها بسته شده رونق تولید را دچار مشکل کرده است.

این وزیر پیشنهادی متذکر شد:احیا اعتماد از دست رفته مردم برای سرمایه گذاری از اتفاقات و ملزومات امروز است، متنوع سازی ابزارهای مالی، تسهیل ورود شرکت ها به بازار سهام، تسهیل مجوز ها برای بازارگردانی و ارائه مشوق برای مردم تازه وارد به بازار سرمایه از اقدامات وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم خواهد بود. با همکاری وزارت صمت خواهیم کوشید زمینه سرمایه گذاری خارجی در کشور را، فراهم کنیم و سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در اولویت است.

وی عنوان کرد: کمک به اجرایی سازی تفاهمنامه میان ایران و چین هم در دستور کار قرار خواهد گرفت و منابع بند الف بودجه ۱۴۰۰ برای تحرک بخشی عمرانی استان ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

خاندوزی متذکر شد: پر تکرارترین نارضایتی ها امروز مربوط به بانک هاست و نیاز به اصلاحات زیادی دارد. حمایت قاطع از توسعه سنت قرض الحسنه، واقعی شدن قراردادها و افزایش و توزیع تسهیلات بانکی در اولویت اصلاحات بانکی خواهد بود و به زودی شاهد پایان رها سازی بانک ها خواهیم بود. بهبود توزیع درآمد و کاهش نارضایتی و رونق بخشی به درآمد از مهمترین اولویت های وزارت اقتصاد خواهد بود.

وی گفت: به سمت اصلاح ساختار نظام بیمه ای و تسهیل روند آن خواهیم رفت. مبادلات تجاری و ترخیص کالاها به ویژه کالاهای اساسی برای ما در اولویت است، سامانه هایی برقرار است اما هوشمند نیست و نتیجه آن فسادهای امروز است. همه این موارد با فرض شعار مبارزه با فساد خواهد بود. برای جذب سرمایه خارجی موفق نبوده ایم و برای حل این موضوع باید بر بهبود کیفیت مناطق آزاد تلاش کنیم و کیفیت ها را در زیرساخت، افزایش بدهیم.

خاندوزی عنوان داشت: اصلاح قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ ظرف ۴ ماه آینده تقدیم هیات وزیران خواهد شد. من فرزند مجلسم و امیدوارم نماینده مقتدر مجلس در دولت باشم و با قوت پیگیری می کنم که کمترین چند صدایی از تیم اقتصادی دولت سیزدهم شنیده شود و همه در برابر قانون، پاسخگو باشند، فرزند مجلس این مسئولیت را برای کمک به برقراری عدالت و کمک به بهبود معیشت پذیرفته است و امیدوارم ثمرات برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت را، مردم ایران لمس کنند.

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک