تلاش آمریکا برای استقرار نیرو در جوار افغانستان غیرقابل قبول است

|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲
|
۲۰:۱۰:۴۳
| کد خبر: ۱۲۵۶۲۲۷
تلاش آمریکا برای استقرار نیرو در جوار افغانستان غیرقابل قبول است
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که تلاش آمریکا برای استقرار نیرو و زیرساخت‌های نظامی خود در کشورهای همسایه افغانستان غیرقابل قبول است.

به گزارش برنا، ماریا زاخارووا روز چهارشنبه در نشست خبری هفتگی خود در وزارت امور خارجه روسیه گفت: با تاسف اعلام می‌کنم که با روی قدرت آمدن گروه طالبان در افغانستان، وضعیت این کشور بطور اساسی تغییر نکرده است.   

وی افزود: نمونه آن حملات تروریستی در شهرهای افغانستان است که توسط گروه تروریستی داعش انجام می‌گیرد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد: عامل بی ثبات کننده دیگر در منطقه که برای ما غیرقابل قبول است تلاش آمریکا برای استقرار زیرساخت‌های نظامی‌ در کشورهای همسایه افغانستان و نیز پرسنل افغان برای کار در این مراکز است.

وی ادامه داد: این اقدامات را ریسک جدی برای برهم زدن ثبات منطقه می‌دانیم.  

زاخارووا در ادامه سخنان خود اقدام تروریستی داعش در نزدیکی بیمارستان کابل را محکوم و بر لزوم مقابله با تهدیدهای تروریستی در افغانستان تاکید کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها،  حمله تروریستی گروه داعش در روز گذشته (سه شنبه) به بیمارستان «سردار محمد داوود»  در کابل ۲۳ کشته و بیش از ۵۰ زخمی داشت.

زاخارووا اظهار داشت که نیروهای سیاسی و گروه‌های قومی افغانستان، از اقدامات تنش زا باید بپرهیزند.

اقدامات ناتو منطقه آسیا-اقیانوس آرام را بی ثبات می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اقدامات کشورهای عضو ناتو در منطقه آسیای دور- اقیانوس آرام ممکن است این منطقه را بی ثبات کند.  

وی افزود: تلاش‌های ناتو برای تحمیل مواضع خود در مورد ساختار امنیت منطقه آسیا - اقیانوس آرام، اوضاع منطقه را بشدت بی ثبات خواهد کرد.  

به گفته زاخارووا، روسیه بر این باور است که حل مسائل آسیای شمال شرقی از جمله منطقه شبه جزیره کره فقط باید از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک و با تلاش‌های چندجانبه صورت گیرد.  

روسیه و آمریکا درباره امنیت سایبری مذاکره می‌کنند

زاخارووا در ادامه خاطر نشان کرد که روسیه و آمریکا درباره موضوعات مربوط به امنیت سایبری مذاکره می‌کنند.

وی افزود: این مذاکرات در عرصه امنیت سایبری دو کشور، در وهله اول تحت نظارت شورای امنیت روسیه و آمریکا جریان دارد.  

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد به تازگی گفت: روسیه و آمریکا توافق کرده‌اند در صورت بروز هر گونه تهدید امنیتی ناشی از حملات سایبری احتمالی در زمینه تبادل اطلاعات همکاری کنند.

 

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک