همه ارگان‌ها پای کار «جهش تولید مسکن»

|
۱۴۰۰/۰۷/۲۵
|
۱۵:۲۸:۵۰
| کد خبر: ۱۲۴۸۰۳۸
همه ارگان‌ها پای کار «جهش تولید مسکن»
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو از ورود سازمان‌ها، خاصه نهادهای حمایتی در امر ساخت مسکن برای دهک‌های یک تا سه خبر داد.

به گزارش برنا، عبدالجلال ایری در گفتگو با بخش «باسخنگویان» در برنامه زنده «رویداد» در رابطه با اینکه مجلس در ادامه بررسی سلسله مباحث تولید مسکن برنامه هایی دارد و برای هر یک از دهک ها، واحدهایی را در نظر گرفته است، گفت: هر دستگاه اجرایی باید بخشی از برنامه تولید مسکن را بر عهده گیرد.

وی در اینباره گفت: مثلا یک دستگاه اجرایی باید ساخت 100 هزار واحد مسکونی برای دهک اول تا سوم را بر عهده گیرد و یکی از این دستگاه ها، کمیته امداد بود که در واحدهای شهری حدود 230 و واحدهای روستایی بیش از 100 هزار واحد را باید تولید کند.

سازمان بهزیستی دستگاه اجرایی دومی است که مشخص شده است 120 واحد در شهر و 40 هزار واحد نیز در روستا باید بسازد.

به گفته ایری شبکه های مشارکت اجتماعی نیز باید در این راستا وارد عمل شوند که این شبکه ها کسانی هستند که در سطح وزارتخانه های دفاع، آموزش و پرورش، تعاون و... باید احداث مسکن را بر عهده گیرند.

وی همچنین از مسئولیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای تامین منابعِ تولید 100 هزار واحد را عهده دار است و سازمان اوقاف که 80 هزار واحد را در دستور کار دارد، خبر داد و گفت: بنیاد مسکن نیز 400 و بنیاد مستضعفان کمک به ساخت 100 هزار واحد و تامین زمین و حمایت مالی را بر عهده دارند.

این نماینده مجلس از تقسیم کار میان قرارگاه خاتم و بسیج سازندگی نیز سخن گفت و تاکید کرد که اتاق تعاون نیز در این جریان وارد صحنه شده است.

در این میان منابع مالی به لحاظ وامِ پرداختی از 250 میلیون تومان در روستاها و 400 میلیون تومان در شهرها متغیر است. وام ساخت در تهران نیز 450 میلیون تومان بر آورد شد.

ایری به رادیو گفت‌وگو گفت: در ارتباط با دهک های یک تا سه ساله زمانی زیادی را انتظار داریم و طبق گزارشِ معاون وزیر راه و شهرسازی، در دهک اول این انتظار 178 سال برای ساخت یک واحد 75 متری تخمین زده می شود.

برای دهک دوم و سوم به ترتیب 101 و 709 سال تخمین زده شد و این آمار در حقیقت نمایانگر بحران است.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی خاطرنشان کرد: دو میلیون واحد مسکونی برای امسال برنامه ریزی شده است و قرار است در ارتباط با تامین زمین و مصالح اقداماتی صورت گیرد.

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک