امام جمعه قزوین:

اتکا به تحقیق و پژوهش می تواند کشور را به خودکفایی برساند

|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰
|
۱۳:۱۱:۳۹
| کد خبر: ۱۱۰۶۶۷۳
اتکا به تحقیق و پژوهش می تواند کشور را به خودکفایی برساند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: اتکا به تحقیق و پژوهش و ایده های کاربردی می تواند کشور را به خودکفایی و بی نیازی از دیگران برساند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جشنواره جهادگران علم و فنآوری روز یکشنبه با تجلیل از مخترعان، مبتکران و ایده پردازان برتر استان به پایان رسید.

آیت الله عبداکریم عابدینی در این مراسم که در پارک علم و فنآوری استان برگزار شد اظهارداشت: واژه تحقیق و پژوهش در واقع کلید دور شدن از مصرف گرایی و وابستگی است و اگر در این عرصه ضعیف عمل کنیم مصرف کننده پژوهش دیگران خواهیم شد.

وی بیان کرد: اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری که فرمودند« باید در همه زمینه ها قوی باشیم» را سرلوحه کارمان قرار دهیم می توانیم همانگونه که در صنایع دفاعی و نظامی، هسته ای، نانو و علم و دانش موفق شدیم در سایر بخش های مهم کشوربه موفقیت برسیم.

ایده6

عابدینی تصریح کرد: در نگاه دینی موضوع معنویت و روحیه جهادی می تواند جامعه ما را به ییشرفت و موفقیت برساند و امروز باید بپذیریم که فرمان جهاد فقط در میدان جنگ نیست و در عرصه های اقتصادی، علم و دانش، تحقیق و پژوهش هم اهمیت دارد و اگر این فرمان را جدی بگیریم می توانیم به دستاوردهای ارزشمندی برسیم.

وی اضافه کرد: دیدیم که شهید قاسم سلیمانی ها و فخری زاده ها با چه سرمایه ای جهان اسلامی را اعتلا بخشیدند و چون خالصانه کار کردند توانستند ماندگار شده و افتخار آفرین شوند. 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: در عرصه پژؤهش و تحقیق اگر رویکرد ما جهادی و خالصانه باشد بدون شک می تواند موفقیت های زیادی را برای کشور و جامعه علمی ما محقق کند.

ایده 11

در ادامه از صاحبان 10 ایده برتر شرکت کننده در جشنواره تجلیل شد.

 

 

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک