استاندار قزوین:

شرکت های دانش بنیان،بهترین مسیر رسیدن به توسعه پایدار کشور است/ تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان در طرح چشمه نور

|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸
|
۱۹:۲۸:۵۶
| کد خبر: ۱۲۰۹۲۴۶
شرکت های دانش بنیان،بهترین مسیر رسیدن به توسعه پایدار کشور است/ تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان در طرح چشمه نور
استاندار قزوین گفت: بهترین راه رسیدن کشور به توسعه پایدار از مسیر شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  هدایت الله جمالی پور عصر دوشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: امروز باید بپذیریم راه توسعه پایدار از مسیر شرکت های دانش بنیان می گذرد و هر میزان در این عرصه سرمایه گذاری کنیم به دستاوردهای ارزشمندی می رسیم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین در کنار ظرفیت های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدماتی در عرصه علمی و دانشگاهی هم استعدادهای بسیار خوبی داریم که اگر همه امکانات خود را بسیج کنیم قادریم حرف زیادی برای گفتن داشته باشیم.

استاندار قزوین یادآورشد: دانشگاههای استان قزوین ظرفیت بی بدیلی دارند و می توانند در توسعه استان نقش بیشتری ایفا کنند و در این میان به ادامه کمک ها و حمایت های معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری نیازمندیم تا کارها شتاب گیرد.

طرح چشمه نور، کار علمی ماندگاری است

جمالی پور تصریح کرد: طرح چشمه نور از کارهای ماندگار و بی نظیر علمی کشور است که می تواند قزوین را به یک پایگاه پژوهشی و علمی جهان تبدیل کند و دستاوردهای تحقیقاتی ارزشمندی هم برای استان و منطقه داشته باشد.

جلسه 3

وی بیان کرد: طرح چشمه نور از کارهای بزرگ علمی مانند رصد خانه است که تکمیل آن 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و کار بسیار سنگینی است که باید همه مسئولان کشور با عزم جدی برای تامین اعتبارات مورد نیاز آن همت کنند.

استاندار قزوین در خصوص انتقاد مجری سابق پروژه چشمه نور گفت:از خدمات ارزشمند جناب مهندس لک و دکتر رهیقی در سالهای اخیر در این پروژه تشکر و قدردانی می کنیم و به دغدغه های کارشناسی ایشان اهمیت می دهیم و امیدواریم همه کمک کنند تا آنها را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: پیشنهاد ایشان را می پذیریم که باید این طرح مهم نقشه راه روشنی داشته باشد و طراحی و نقش همه بازیگران آن مشخص شود تا کار شتاب گیرد.  

جمالی پور گفت: آقای دکتر محمد جواد لاریجانی از شخصت های برجسته ای هستند که در اجرای طرح چشمه نور نقش بی بدیلی داشته اند و با کمک ایشان در بخش ارتباطات علمی با دنیا کارهای خوبی شکل گرفته و بویژه در احداث رصد خانه که از سال 81 مطالعات آن آغاز شده بود خدمات شایسته ای انجام دادند.

4

اختصاص 100 میلیارد تومان از سوی معاون رئیس جمهور به طرح چشمه نور

استاندار قزوین بیان کرد: با مساعدت دکتر ستاری مقرر شد 100 میلیارد تومان به پروژه چشمه نور تزریق شود و امیدواریم با تخصیص اعتباراتی از صندوق توسعه ملی با دستور رهبری این پروژه در  مسیر سرعتی مطلوبی قرار گیرد.

وی اظهارداشت: پروژه چشمه نور از طرح های اولویت دار کشور است که با تکمیل آن یک پایگاه بزرگ علمی برای ایران اسلامی شکل می گیرد و  دستاوردهای مهمی برای کشور خواهد داشت.

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک