استاندار هرمزگان پس از رونمایی از طرح ملی کدگذاری عناصر و واحد‌های تقسیمات کشوری:

تعداد مناطق شهری بندرعباس به چهار منطقه ارتقا یافت

|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵
|
۰۶:۳۸:۳۸
| کد خبر: ۱۰۴۹۷۴۳
تعداد مناطق شهری بندرعباس  به چهار منطقه ارتقا یافت
استاندار هرمزگان ثبت دقیق مشخصات نقاط جمعیتی در قالب طرح کدگذاری تقسیمات کشوری را در برنامه‌ریزی مناسب و توزیع عادلانه منابع و امکانات در هر منطقه، بسیار موثر دانست.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، دکتر فریدون همتی در نشست بررسی آخرین وضعیت کدگذاری واحد‌های تقسیمات استانی پس از رونمایی از طرح ملی کدگذاری عناصر و واحد‌های تقسیمات کشوری، عنوان کرد: ثبت دقیق مشخصات نقاط جمعیتی که هر کدام در تقسیمات کشوری دارای تعریف مشخصی هستند، کمک بسیار مهمی به برنامه‌ریزی ها و توزیع عادلانه منابع و امکانات خواهد داشت و اطلاعات مناسبی را در اختیار تصمیم‌گیران قرار می دهد.

وی ادامه داد: با تلاش‌های مجموعه وزارت کشور، سامانه کدگذاری عناصر و واحد‌های تقسیمات کشوری، طراحی و در دسترس قرار گرفت.

استاندار هرمزگان افزود: طرح کدگذاری، تحلیل درستی از وضعیت هرکدام از روستاها و نقاط جمعیتی را ارائه می‌دهد و موجب می‌شود تا شناسنامه‌ای از وضعیت هر کدام از روستاها داشته باشیم و متناسب با آن برنامه ریزی ها برای توسعه هر روستا انجام شود.

همتی تصریح کرد: این کدگذاری می‌تواند پایه مناسبی جهت توزیع مناسب امکانات و اعتبارات و منابع برای روستاها باشد و با توجه به مشخصات و شرایط هر کدام از روستاها تصمیم گیری های لازم صورت گیرد و با این شناخت دقیق از آمارها می توان برنامه ریزی مناسبی را برای هرکدام از نقاط جمعیتی انجام داد.

وی گفت: در استان هرمزگان نیز در مجموع ۳۲۱۰ نقطه جمعیتی، روستا، مکان و مزرعه شناسایی شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب در شهر بندرعباس نیز با کارشناسی و پیگیری‌های صورت گرفته توسط استانداری از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، تعداد مناطق شهری بندرعباس از سه منطقه به چهار منطقه ارتقا یافت و تعداد نواحی این شهر نیز از ۱۰ ناحیه به ۱۲ ناحیه رسید و همچنین تعداد محلات شهر بندرعباس نیز به ۹۳ محله تغییر یافت که امیدواریم با ساختار جدید، خدمات رسانی مطلوب تری را در شهر بندرعباس شاهد باشیم.

نظر شما