ارائه عملکرد سازمان منطقه آزاد برای نمازگزاران شیعه و اهل سنت قشم

|
۱۳۹۵/۱۱/۲۳
|
۰۸:۲۳:۰۸
| کد خبر: ۵۱۸۷۹۲
ارائه عملکرد سازمان منطقه آزاد برای نمازگزاران شیعه و اهل سنت قشم
معاونان توسعه مدیریت و فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان سخنرانان نماز جمعه، عملکرد این سازمان را برای نمازگزاران شیعه در مصلی امام علی (ع) و در مسجد جامع برای برادران اهل سنت شهر قشم تشریح کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، میثم رفیع پرهیزگار به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلی امام علی (ع) و فرزین حقدل در مسجد جامع اهل سنت شهر قشم، با گرامیداشت آغاز 39 امین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، خدمات دو سال گذشته سازمان منطقه آزاد قشم را با هدف تنویر افکار عمومی ارائه کردند.  

سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه، انجام امور زیربنایی، عمرانی و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم، تنظیم بازار کار، حضور فعال در بازار های جهانی و منطقه ای، تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی را مهمترین وظایف منطقه آزاد قشم برشمردند.

در این مراسم اعلام شد: سازمان منطقه آزاد قشم طی 22 سال فعالیت خود و به فراخور مقتضیات زمانی اقدامات مهمی در حوزه های عمرانی شامل آب، برق، راه، اسکله و بنادر، بیمارستان و در حوزه های صنعتی ایجاد کارخانجات و واحدهای صنعتی همچون سیمان، دخانیات، سرب و روی، پودر ماهی و ...  همچنین در بخش فرهنگی با ایجاد بیش از 10 دانشگاه ، مرکز آموزش عالی و در بخش تجارت هم خدمات بسیار مهم و مناسبی را ارائه کرده که می توان آن را فراتر از خدمات در بعضی از استان ها دانست.

در ادامه این سخنرانی گفته شد: خدمات سازمان منطقه آزاد قشم طی دو سال گذشته با هدف توسعه پایدار و ایجاد اشتغال مولد با همکاری همه ارگان ها، نهادها و فعالان اقتصادی چشمگیر تر از گذشته بوده اما تلاش می شود وضعیت مطلوب تری برای مردم از مسیر فرآیندهای اقتصادی این منطقه فراهم شود.

معاونان سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کردند: اختصاص 83 درصد از بودجه کل این سازمان به طرح های عمرانی در سال 94 و عقد بیش از 6 هزار میلیارد ریال قرارداد عمرانی طی سال های 94 و 95 موقعیت سازمان منطقه آزاد قشم را در بین مناطق آزاد کشور در رتبه نخست قرار داده است.

برنامه و اجرای رفع مشکل آبرسانی به کل جزیره، ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب شهر قشم، توسعه خطوط تکمیلی آبرسانی شهری و احداث مخازن ذخیره سازی آب در شهر قشم، توسعه سیستم های آب شیرینکن در نقاط مختلف جزیره با هدف تولید آب سالم برای مردم، تکمیل و تجهیز بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و تحویل آن به وزارت بهداشت هم از موضوعاتی بود که پرهیزگار و حقدل به اطلاع نماز گزاران رساندند.

آنان همچنین اعلام کردند: طی دو سال گذشته اقدامات مناسبی برای تحویل و راه اندازی مجدد بیمارستان جی جیان برای خدمات درمانی به مردم روستاهای غرب جزیره، توسعه راه های روستایی و روکش آسفالت در کل جزیره تا باسعیدو، توسعه بزرگراه جزیره از درگهان به فرودگاه، درگهان به اسکله کاوه، از اسکله کاوه به لافت و پهل و سلخ انجام شده است.

راه اندازی خط کشتیرانی بین قشم و بندر خصب عمان و راه اندازی اسکله درگهان و خط دریای درگهان بندرعباس، ایجاد خط چارتری هوایی، ایجاد و توسعه 8 کمپ پارک مسافری مجهز برای رونق و توسعه صنعت گردشگری، احداث و تکمیل ژئوسایت ها و ثبت جهانی ژئوپارک قشم در سازمان یونسکو، ساخت اسکله های گردشگری در کندآلو، سهیلی و طبل هم از دیگر مواردی بود که سخنرانان پیش از خطبه ها به آن اشاره کردند.

نمایندگان سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از اجرای طرح جایکای ژاپن با هدف توسعه و توانمند سازی جوامع محلی و ایجاد جزیره پاک، امضای تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای برای آموزش زنان و مردان جزیره، بهبود و توسعه فضاهای شهری شامل پارک ها، فضای سبز، بلوارهای هرمز، سوزا و درگهان، جمع آوری و مدیریت زباله ها و پسماندها در کل جزیره، اجرای نهضت کاشت نخل در نقاط مختلف جزیره هم به عنوان بخش دیگری از خدمات دو سال گذشته این سازمان نام بردند.

همکاری و جلب مشارکت تعاونی ها، اتحادیه ها و دهیاران در توسعه روستاها و کسب و کار برای بومیان، تشکیل شورای بورس تحصیلی با مشارکت آموزش و پرورش برای کمک و حمایت از استعدادهای درخشان، بهبود و توسعه فضاهای آموزشی و مدارس و خانه های معلم روستایی و شهری و بهبود و توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی در روستاها و شهرها به ویژه ورزش های بومی و محلی هم از دیگر مطالب عنوان شده نمایندگان سازمان منطقه آزاد قشم بود.

آنان همچنین گاهی به بخش صنعتی در جزیره داشتند و از توسعه شهرک صنعتی تولا با فعالیت بیش از 140 واحد، توسعه صنایع و کارگاه های قایق سازی و لنج سازی، مطالعات مربوط به ایجاد شهرک دریایی در قشم، انجام مطالعات شهرک پتروشیمی سوزا و اخذ خوراک

 گاز برای چهار مجتمع پتروشیمی از وزارت نفت به عنوان دیگر خدمات دولت تدبیر و امید از سوی سازمان منطقه آزاد قشم نام بردند.

به گفته سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه قشم، احداث دو نیروگاه 500 مگاواتی برای تولید همزمان آب و برق در منطقه صنعتی کاوه، آغاز عملیات اجرایی دو پالایشگاه نفت سنگین در منطقه کاوه، آغاز عملیات اجرایی اسکله نفتی حرا، بهره برداری از بانکرینگ و سوخت رسانی ستاره قشم درمنطقه سلخ با 55 هزار تن ظرفیت و عقد تفاهم نامه برای توسعه آن تا 700 هزار تن و فعال سازی طرح های ذخیره سازی نفت تا 100 میلیون بشکه هم از دیگر اقدامات انجام شده سازمان منطقه آزاد قشم در بخش صنعتی طی دو سال گذشته می باشد.

پرهیزگار و حقدل در ادامه سخنان خود، زدودن فقر از چهره مردم در سرتاسر جزیره با ایجاد اشتغال سالم و مولد و کمک به رفع مشکلات اجتماعی همانند اعتیاد، طلاق، قاچاق، مهاجرت و موارد دیگر را از برنامه های مهم سازمان منطقه آزاد قشم برشمردند.

نمایندگان سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با تقدیر از حضور مردم مومن و خداجوی شهرستان قشم در عرصه های مختلف کشور به ویژه در هشت سال دفاع مقدس و مناسبت های مهم ملی همچون راهپیمایی 22 بهمن، تصریح کردند: مسئولان باید برای مردمی که با روحیه عالی جوانان خود را برای حفظ نظام اسلامی تقدیم کرده اند و پشتیبان اصلی انقلاب و نظام هستند با جان و دل و بدون منت خدمت کنند.

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک