نماینده مردم ملایر در مجلس خبر داد:

افزایش قیمت کشمش در هفته آینده

|
۱۳۹۵/۰۷/۲۸
|
۱۰:۵۵:۴۹
| کد خبر: ۴۷۱۰۴۵
افزایش قیمت کشمش در هفته آینده
حجت‌الاسلام احد آزادیخواه افزود: نتیجه پیگیری‌ها این شد که دولت قول مساعد داده تا هفته آینده نسبت به افزایش قیمت کشمش اقدامات موثری انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر به عنوان قطب تولید انگور و کشمش در کشور محسوب می‌شود اظهار داشت: درآمد بسیاری از کشاورزان و باغداران شهرستان ملایر از تولید این محصول است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته محصول کشمش با قیمت پایینی از کشاورزان خریداری شده است افزود: با توجه به افت و خیزهای غیر قابل دفاع قیمت این محصول ما به عنوان نمایندگان مردم ملایر بر آن شدیم تا پیگیری این مسئله را داشته باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال و تولید زیاد انگور و کشمش در ملایر باید کشاورزان ما کشمش خود را با قیمت منطقی به فروش برسانند.

وی گفت: در این راستا بنده و دیگر نماینده مردم ملایر از همان ابتدای ورود به کار نمایندگی به جد وضعیت خرید کشمش از کشاورزان را به عنوان یکی از اولویت‌های کاری خود قرار داده و این مسئله را پیگیری کردیم.

آزادیخواه با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این خصوص تصریح کرد: مکاتبه با شورای اقتصاد کشور، تشکیل چندین جلسه با وزیر کشاورزی و معاونان او، تشکیل جلسه با مدیر جهاد کشاورزی استان و پیگیری‌های مکرر و صحبت در مورد حل مشکل با استاندار و.. از جمله اقدامات ما در این زمینه بوده است.

وی بیان کرد: قبل از برداشت محصول دیدیم دولت با توجه به مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته دولت هیچ اقدام عملی را در این زمینه انجام نداده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده در زمان برداشت محصول از باغات شهرستان ملایر از نزدیک با کشاورزان صحبت کردم که کشاورزان از قیمت پایین کشمش گلایه‌مند بودند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به گلایه کشاورزان مجدداً 40 روز پیش جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی، رئیس تعاون روستایی کشور، مدیر جهاد کشاورزی استان و شهرستان تشکیل شد که در این زمینه قول مساعدت و حمایت از کشاورزان و ارتقای قیمت کشمش توسط وزیر داده شد.

وی افزود: بعد از گذشت سه هفته متاسفانه باز هم اقدامی صورت نگرفت و در تماسی دوباره با استاندار ایشان قول پیگیری مسئله را دادند.

آزادیخواه یادآور شد: برای رفع مشکل بنده و یکی از نمایندگان اراک‌ نامه‌ای را خطاب به رئیس جمهور تنظیم کردیم که مورد امضای 102 نماینده مجلس قرار گرفت و بعد از تقدیم نامه به رئیس جمهور، ایشان دستور  پیگیری و رفع مشکل را صادر کردند.

وی افزود: نتیجه پیگیری‌ها این شد که دولت قول مساعد داده تا هفته آینده نسبت به افزایش قیمت کشمش اقدامات موثری انجام دهد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت خاطرنشان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی انتظار ما این بود که دولت زودتر از این نسبت به افزایش قیمت کشمش اقدامات لازم را داشته باشد تا کشاورزان به خاطر نیاز مالی مجبور نشوند محصول خود را با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی به فروش برسانند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان به عنوان وکیل و خدمتگذار کشاورزان باید حرف باغداران و کشاورزان ملایری را به گوش مسؤولان برسانند گفت: این ظلم است که محصول کشاورز با قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی به فروش برسد.

 

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک