اراضی۴۱۰ میلیاردی "لاهیجان" رفع تصرف شد

|
۱۴۰۰/۰۶/۰۴
|
۱۳:۳۷:۰۳
| کد خبر: ۱۲۲۵۰۳۷
اراضی۴۱۰ میلیاردی لاهیجان رفع تصرف شد
فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف بیش از 8 هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان لاهیجان به ارزش 410 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سردار "عزیزاله ملکی" در گفت‌وگویی اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی در شهرستان لاهیجان، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت افزود: ماموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل‌های اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان بیان داشت: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد، 3 نفر، 8 هزار و 194 متر مربع از اراضی ملی را در منطقه حاشیه‌ای شهرستان لاهیجان به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آنها را به وسیله سیم‌خاردار و برچین محصور کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی به تشکیل پرونده در این رابطه اشاره کرد و اذعان داشت: در این راستا متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردار ملکی به جمع‌آوری و رفع تصرف کلیه آثار تجاوز با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور خبر داد و تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی زمین‌های تصرف شده را 410 میلیارد ریال برآورد کردند.

وی در پایان با اشاره به عزم راسخ نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در برخورد با پدیده زمین‌خواری خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در برخورد با سودجویان و افراد فرصت‌طلب که سعی در تخریب منابع ملی و طبیعی دارند از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

 

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک