معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد:

ایجاد ۷ هزار شغل توسط وزارت ورزش و جوانان/پرداخت وام با کارمزد ۲ درصد به جوانان/جوانانی که ایده دارند به مراکز منش مراجعه کنند

|
۱۳۹۹/۰۸/۰۴
|
۰۴:۵۵:۵۶
| کد خبر: ۱۰۷۷۰۴۶
ایجاد ۷ هزار شغل توسط وزارت ورزش و جوانان/پرداخت وام با کارمزد ۲ درصد به جوانان/جوانانی که ایده دارند به مراکز منش مراجعه کنند
محمدمهدی تندگویان گفت: وزارت ورزش و جوانان طی یک سال با مبلغ 120 میلیارد تومان 7 هزار شغل ایجاد کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا‌؛ محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با دعوت جوانان برای عضو شدن در سازمان‌های مردم نهاد و پای گذاشتن در عرصه اشتغال به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: به جوانان می‌گویم اگر می‌خواهید وارد عرصه کسب و کار شوید به ما مراجعه کنید چرا که وزارت ورزش و جوانان یکی از پایگاه‌های کسب و کار برای جوانان است و در این راستا سمن‌های جوانان را تشکیل داده تا جوانان با عضو شدن در آن بتوانند وارد کسب و کار شده و درآمدزایی کنند. 

او افزود: برای به رسمیت شناختن سمن‌های جوانان با وزارت کشور همکاری کردیم تا شناسه ملی به آنها اعطا شود و به صورت رسمی در کشور کار کنند بنابراین جوانان با عضو شدن در سازمان‌های مردم نهاد نه تنها مشکل بیمه و مالیات نخواهند داشت بلکه ما به ایده‌های آنها وام هم می‌دهیم تا کارشان را گسترش دهند. 

تندگویان درخصوص توسعه کسب و کار روستایی گفت: سال گذشته در توسعه کسب و کار روستایی با کمترین مبلغ از طریق بانک رسالت در حوزه دامپروری، کشاورزی، پوشاک و.... به جوانان کمک کردیم منتهی به شرط مهاجرت معکوس و توسعه کسب و کارهای روستایی.

او افزود: وزارت ورزش و جوانان طی یک سال با مبلغ 120 میلیارد تومان 7 هزار شغل ایجاد کرده است حال باید دید باقی دستگاه‌ها که اتفاقا وظیفه اشتغالزایی دارند چرا در این موضوع شکست خوردند؟ طبیعی ست که اینجا بحث مدیریت به میان می‌آید و دیگر نمی‌توان جوانان را مقصر شناخت.

تندگویان به جوان گرایی در معاونت وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه مدیران کشور یا علاقه به حضور خودشان دارند یا اینکه نمی‌خواهند جوانان روی کار بیایند به همین دلیل تاکنون توجه جدی به جوان گرایی نشده است و از طرفی کاملا مبرهن است پیشرفت و تحول با بدنه پیر و فرتوت اتفاق نمی‌افتد به همین دلیل بنده خودم معاونتم را 20 سال جوان‌تر کردم و خیلی راحت به آقایانی که آنجا بودم گفتم بفرمایید، شما کارهایتان را کردید، آردهایتان را ریختید، الک هم کردید حالا بروید تا جوانان جای شما بیایند و شما در بخش های خصوصی و در مقام مشاور قرار بگیرد تا از تجربه شما استفاده شود.

معاون امور جوانان در تشریح روند کارآفرینی برای جوانان تصریح کرد: اعلام می‌کنم هر جوانی که طرح و ایده دارد به مراکز منش ما مراجعه کند. در این مراکز طرح و ایده جوانان مورد بررسی علمی و اقتصادی قرار می گیرد که اگر مشخص شود طرح مناسبی نیست از دستورکار خارج شده و آن جوان طراح، تحت آموزش در مراکز ما قرار می‌گیرد تا به ایده‌های مناسب و کارآمد برسد. 

او افزود: اگر طرح توجیه علمی و اقتصادی داشته باشد، به جوان وام می‌دهیم تا کارگاه و شرکت خودش را تاسیس کند و شروع به کارآفرینی کند برای مثال سال گذشته در 6 استان حدود 700 نفر در شرکت‌های خودشان مشغول به کار شدند و کارآفرینی کردند. 

تندگویان تصریح کرد: امیدوارم امسال هم بتوانیم 7 هزار شغل که سال گذشته ایجاد شد را به وجود بیاوریم و تا 10 هزار شغل افزایش دهیم. 

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در پایان با اشاره به تعاونی جوانان گفت: تعاونی جوانان یک اقدام دیگر برای جوانان است که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رقم زدیم به این ترتیب که جوانان می‌توانند با ارائه طرح خود از بانک توسعه تعاون با کارمزد 4 درصد وام دریافت کنند و ایده خود را به منصه ظهور برسانند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز