جانشین پلیس راهور تهران بزرگ:

پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می شود

|
۱۴۰۰/۰۶/۲۳
|
۰۸:۰۵:۳۱
| کد خبر: ۱۲۳۳۲۰۱
پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می شود
سرهنگ موسوی پور گفت: مخدوشی پلاک و یا تغیر در ارقام پلاک جرم محسوب می شود و برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی از شش ماه تا یکسال حبس برای آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش برنا؛ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور جانشین  پلیس راهور تهران بزرگ  گفت : پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می شود و از دید قانون گذار آنقدر اهمیت دارد که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی  در ماده دو به موضوع شماره گذاری اختصاص داده شده و همه وسایل نقلیه موتوری  و غیر موتوری و یدک های متصل به آن که در راهها حرکت می کنند و وسایل نقلیه صنعتی  و عمرانی ، کشاورزیمی بایست دارای پلاک و شماره باشند.

او  افزود : هر راننده ای که به هر نحوی بحث پوشش پلاک را انجام می دهد ، زمینه ساز هرگونه تخلف و جرمی را متصور است . یعنی کسی که پوشش و مخدوشی پلاک را انجام  می دهد هر تخلفی  را ممکن است انجام دهد . ممکن است وارد محدوده طرح ترافیک شود یا وارد محدوده کاهش آلودگی هوا گردد و یا از محدودیت های شبانه عبور می نماید و با سرعت غیرمجاز حرکت می کند و از چراغ قرمز رد می شود و یا در برخی موارد بحث کیف قاپی ها توسط موتورسیکلت ها انجام می شود  و هر کسی  که بحث پوشش پلاک و یا مخدوشی پلاک را انجام دهد ممکن است هر نوع تخلفی  را انجام دهد .

سرهنگ موسوی پور بیان کرد: پوشش پلاک تخلف محسوب شده و مورد اعمال قانون قرار می گیرد و در محل رفع اثر می نماییم و راننده را در محل توجیه و مورد آموزش قرار داده و از محل خارج می کنیم.

او ادامه داد : در بحث مخدوشی پلاک و یا تغیر در ارقام پلاک جرم محسوب می شود و برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی از شش  ماه تا یکسال حبس برای آن در نظر گرفته شده است که ما این موارد را تشکیل پرونده داده و به مقامات محترم قضایی ارسال می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز