سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی خبر داد

توزیع بیش از ۸ هزار وسیله گرمایشی بین زلزله زدگان خوی

|
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
|
۱۰:۱۴:۵۳
| کد خبر: ۱۴۳۱۳۵۱
توزیع بیش از ۸ هزار وسیله گرمایشی بین زلزله زدگان خوی
سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از ارسال یک هزار و ۲۰۰ تن محموله امدادی از ۱۵ استان کشور به مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حمید محبوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: محموله‌های امدادی ارسالی توسط امدادگران هلال احمر در میان مردم توزیع می‌شود و امدادرسانی در مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پس از زمین لرزه شنبه شب ۸ بهمن ماه تاکنون ۷۶ هزار و ۸۰۰ نفر از مردم زلزله زده این شهرستان در اردوگاه‌های اسکان اضطراری برپا شده توسط هلال احمر یا چادرهای اهدایی ساکن شده‌اند، افزود: پس از وقوع زمین لرزه تاکنون از ۲۰ استان کشور بیش از ۳۷ هزار دستگاه چادر، ۲۴۰ تن بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۱۵۰ تن اقلام زیستی به منطقه زلزله زده خوی ارسال شده است.

محبوبی با بیان اینکه ۴۳ مکان در قالب اردوگاه اسکان اضطراری در مدارس و نقاط ایمن سطح شهرستان خوی دایر شده است، افزود: علاوه بر این اردوگاه‌ها، ۲۱ هزار دستگاه چادر نیز در اختیار مردم زلزله زده مناطق روستایی و شهری که در اردوگاه‌ها اسکان ندارند، قرار داده شده است.

وی از توزیع هشت هزار و ۶۰۰ دستگاه وسایله گرمایشی، ۲۸ هزار و ۳۴۰ تخته پتو، ۲۱ هزار تخته موکت میان زلزله زدگان ۲ شهر و ۷۲ روستای تابعه خوی خبر داد و اظهار کرد: یک هزار نیروی امداد جمعیت هلال احمر در این شهرستان مضغول خدمات رسانی به مردم هستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اضافه کرد: در جریان زمین لرزه اخیر ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق به استعداد ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تأثیر قرار گرفتند.

محبوبی تاکید کرد: تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان‌های تهران، قزوین، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در منطقه حضور دارند و تیم‌های سحر نیز به جهت انجام حمایت روانی از مردم در ۷۰ روستای زلزله زده مشغول خدمات رسانی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز