دبیرکل جمعیت هلال احمر:

۶۰ پایگاه خدمات درمانی آماده ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی

|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱
|
۰۹:۵۹:۰۹
| کد خبر: ۹۰۱۱۹۳
۶۰ پایگاه خدمات درمانی آماده ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی
دبیرکل سازمان هلال احمر: پیش بینی می شود بیش از ۳ میلیون زائر را امسال داشته باشیم و در حال حاضر نیز در حدود ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ نشست خبری خدمات جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی با حضور محمود رضا پیروی، دبیرکل جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد نجات و محمد تقی حلی ساز، رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر برگزار شد.

در ابتدای این نشست پیروی با اشاره برداشته شدن روادید مسافرت به کشور عراق گفت: با توجه به این موضوع به نظر می رسد امسال جمعیت بیشتری عازم کشور عراق شوند و شاهد افزایش چشمگیری در این ایام باشیم.

پیروی ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از ۳ میلیون زائر را امسال داشته باشیم و در حال حاضر نیز در حدود ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند،طی تدابیری که در این راستا اندیشیده است نیز در حدود 60 پایگاه در قالب بیمارستان، درمانگاه و مراکز خدمات درمانی آماده ارائه خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی هستند.

در ادامه رییس سازمان پزشکی و حج زیارت جمعیت هلال احمر با تاکید بر این موضوع که فعالیت های جمعیت هلال احمر در دو بخش امداد و نجات در داخل کشور و بهداشت و درمان در خارج از مرزها صورت می پذیر خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ پایگاه درمانی در داخل و خارج از کشور برای ایام اربعین تشکیل شده و حداقل ۱۴۰ تن دارو نیز در حال ارسال است که ۱۵ تا ۱۸ تریلی وظیفه حمل این داور ها را با مجوزهایی که گرفته شده بر عهده گرفته اند و قبل از حضور زائرین داورها توزیع می شود.

حلی ساز ادامه داد: کادر درمان بین ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر خواهند بود که اعزام خواهند شد، تمامی تلاش و سعی جمعیت هلال احمر این که خدمات را به بهترین شکل ارائه دهیم.

در پایان نیز مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: ستاد مرکزی اربعین دو وظیفه رو بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته است  در داخل سازمان امداد نجات این وظیفه مهم را برعهده دارد و در خارج از کشور نیز سازمان پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر وظایف محوله را برعهده دارد.

سلیمی در ادامه با اشاره به مدت زمان 21 روزه طرح حمعیت هلال احمر در خصوص برگزاری مراسم اربعین گفت: این طرح از شنبه 13 مهرماه سال جاری آغاز و تا 3 آبان ماه ادامه خواهد یافت، همچنین هماهنگی های لازم 4 قرارگاه مرزی متخص اربعین در مرزهای شلمچه، چذابه، خسروی و مهران انجام گرفته است.

رییس سازمان امداد و نجات عنوان کرد: 8دستگاه خودروی اتوبوس آمبولانس ،42 دستگاه خودروی آمبولانس و 3 دستگاه خودروی ارتباطات به کشور عراق اعزام خواهند شد، در داخل کشور نیز  4تیم عملیاتی در قرارگاه مرکزی،38 دستگاه خودرو عملیاتی ،36 دستگاه موتور سیکلت ،94 دستگاه آمبولانس و 4 فرورند بالگرد مستقر خواهند شد و آماده خدمت رسانی به زائرین محترم هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز