انتقال توده گرد و خاک عراق به استان‌های مرزی کشور

|
۱۴۰۱/۰۸/۰۶
|
۱۰:۲۶:۳۳
| کد خبر: ۱۳۹۱۶۸۲
انتقال توده گرد و خاک عراق به استان‌های مرزی کشور
کارشناس سازمان هواشناسی شرایط جوی امروز را برای تشکیل توده گردوخاک در کشور عراق فراهم دانست و پیش بینی‌کرد: این پدیده به استان‌های مرزی کشور از جمله در غرب و جنوب غرب کشور انتقال یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «کبری رفیعی» برای امروز در مناطقی از استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین البرز تهران و شمال سمنان، بارش باران همراه با گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش شدت بارش‌ها در غرب گیلان، گفت: فردا (شنبه) گستره بارش‌ها علاوه بر این مناطق به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم کشیده می‌شود.

رفیعی خاطرنشان‌کرد: روز شنبه بارش‌ها در استان‌های گیلان و مازندران از شدت بیشتری برخوردار است و ارتفاعات زاگرس در غرب و جنوب غرب کشور با بارش‌های پراکنده و خفیف همراه خواهد شد.

وی افزود: روز یکشنبه مجدد در مناطقی از اصفهان، شمال استان فارس، یزد و بخش‌هایی از سواحل خزر بارش‌های خفیف همراه با وزش باد رخ می‌دهد و روز سه‌شنبه بارش‌ها علاوه بر این مناطق بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور را در برمی‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال بارش برف در این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی خبر داد و گفت: از لحاظ شرایط دمایی نیز روزهای جمعه و شنبه بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد در نوار شمالی کشور شاهد کاهش دما خواهیم بود.

رفیعی اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز شرایط برای تشکیل توده گرد و خاک در کشور عراق فراهم است، انتقال این پدیده به استان‌های مرزی کشور از جمله در غرب و جنوب غرب کشور رخ می‌دهد.

وی افزود: روز دوشنبه سرعت باد در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز و روز سه شنبه علاوه بر این مناطق در شمال شرق و جنوب شرق کشور افزایش یافته و سبب خیزش گرد و خاک در برخی از نقاط خواهد شد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، آب‌های دریای خزر روزهای جمعه، شنبه و سه‌شنبه مواج و متلاطم می‌شود.

رفیعی، آسمان امروز تهران را نیمه ابری تا ابری پیش‌بینی کرد و گفت: تهران امروز در ساعت‌های بعد از ظهر با افزایش سرعت باد و همگام شب با بارش پراکنده و گاهی رگبار همراه می‌شود.

وی ادامه‌داد: بیشینه دمای تهران امروز به ۲۴ درجه و کمینه دمای تهران نیز به ۱۷ درجه می‌رسد.​

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز