عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

توثیق سهام عدالت، شفافیت و اعتماد به بورس را افزایش می‌دهد

|
۱۴۰۱/۰۳/۰۹
|
۱۵:۱۳:۲۵
| کد خبر: ۱۳۳۴۶۱۷
توثیق سهام عدالت، شفافیت و اعتماد به بورس را افزایش می‌دهد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: توثیق سهام عدالت علاوه بر اینکه شفافیت را افزایش می‌دهد، اعتماد از دست رفته به بورس را بازخواهد گرداند.

به گزارش برنا، لطف‌الله سیاهکلی با اشاره به اهمیت سهام عدالت و تاثیر آن بر رشد و توسعه اقتصادی کشور گفت: بورس آینه اقتصادی کشور محسوب می‌شود و به عبارت بهتر ویترین اقتصاد یک نظام و یک ملت به شمار می رود لذا باید بورس را در ریلی قرار داد که هر فعالیتی در آن در راستای توسعه اقتصادی و رونق اقتصادی باشد و به بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی کمک کند. 

وی با بیان اینکه متاسفانه سال‌های گذشته به دلیل تصمیمات نادرست اعتماد مردم به بورس کمرنگ شده است، اظهار داشت: بورس نیازمند اعتماد است و این اعتماد که به دلیل همین تصمیمات نادرست از دست رفته است به راحتی باز نمی گردد و بازگرداندن اعتماد از دست رفته بورس نیازمند تصمیمات زیرساختی و اصلاحات اساسی است.

وی افزود: به باور من یکی از اقدامات خوبی که سال های گذشته برای افزایش رونق بورس و عمق بخشی به این بازار انجام شده است موضوع سهام عدالت است. سهام عدالت اعتماد را به بورس افزایش داد و با استقبال گسترده مردم روبرو شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش واگذاری های سهام در قالب عرضه اولیه می‌توان رونق را بازار بورس افزایش داد و سوی دیگر با تشویق مردم به عدم فروش سهام عدالت و دلگرم کردن آنها به این سهام می‌توان بورس را رونق بخشید و همچنین از دیگر اقدامات مهم برای بهبود شرایط بورس اقدام بانک‌ها در راستای توثیق سهام عدالت است.

سیاهکلی اظهار داشت: با توثیق سهام عدالت و عدم نیاز دریافت کنندگان وام خرد به تضامین سختگیرانه می‌توان نسبت به افزایش ارزش سهام عدالت و عمق بخشی بازار بورس اقدامات جدی را انجام داد. مردم نباید برای وام های خرد ضامن ارائه دهند، بلکه با همین سهام عدالت باید بتوانند کارت‌های اعتباری و یا وام خود دریافت کنند، لذا دولت سیزدهم باید برای آن برنامه ریزی داشته باشد و بانک ها را مجاب به انجام آن کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز