حضرتی در گفتگو با برنا:

مهم ترین دستاورد برجام مقابله با ایران هراسی بود/ شرایط برای خیزش ایران فراهم شده است

|
۱۳۹۵/۱۰/۲۸
|
۰۹:۵۶:۵۵
| کد خبر: ۵۰۶۹۱۸
مهم ترین دستاورد برجام مقابله با ایران هراسی بود/ شرایط برای خیزش ایران فراهم شده است
نماینده مردم تهران گفت: اگر برجام انجام نمی شد روند ایران هراسی به گونه ای پیش می رفت که مشکلات جدی برای کشور به وجود می آورد، مضاف بر آنکه توان اقتصادی کشور هر روز بر اثر تحریم ها کاهش پیدا می کرد و از سوی دیگر احتمال بروز جنگ نیز وجود داشت که برجام مانع وقوع این اتفاقات شد.

«الیاس حضرتی» نماینده مردم تهران در مورد دستاوردهای برجام و تاثیر این توافقنامه در کشور به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: به نظر من، برجام یک تصمیم تاریخی راهبردی در کشور بود و سرانجام آن در دست یک وزیر و وکیل و ... نیست که بتواند براساس سلایق شخصی  آن را تغییر دهد، بلکه یک توافق بین المللی است.

الیاس حضرتی بیان کرد: در داخل نیز این موضوع یک تصمیم جمعی بود و مجلس، دولت، شورای امنیت ملی و... همه در این تصمیم دخیل بودند. لذا یک سند راهبردی است، البته ناگفته نماند اگر طرفین قرارداد آن را بهم بزنند ما هم پایبند به آن نخواهیم بود و هیچ تعارفی نداریم.

او با اشاره به دستاوردهای برجام گفت: اگر برجام انجام نمی شد روند ایران هراسی به گونه ای پیش می رفت که مشکلات جدی برای کشور به وجود می آورد، مضاف بر آنکه توان اقتصادی کشور هر روز بر اثر تحریم ها کاهش پیدا می کرد و از سوی دیگر احتمال بروز جنگ نیز وجود داشت که برجام مانع وقوع این اتفاقات شد.

حضرتی همچنین با اشاره به قیمت نفت و میزان تولید ایران گفت: ما مشاهده می کنیم که وزارت نفت میزان تولیدات خود را افزایش داده و آن را به سال های قبل از تحریم بازگردانده است.

او با اشاره به برطرف شدن مشکلات صنعت کشتیرانی بیان کرد: در صنعت هوایی نیز با برجام توانستیم این ناوگان را نوسازی کنیم و نمونه بارز آن ورود ایرباس به ایران بوده و در آینده شاهد ورود بوئینگ هم خواهیم بود.

الیاس حضرتی با بیان اینکه شرایط برای خیزش ایران فراهم شده است، گفت: متأسفانه گاهی در داخل به لحاظ روانی شرایط را به دست خودمان برهم می زنیم و حول و هراس ایجاد می کنیم و همین موضوعات تاثیر خود را بر مسایل اقتصادی می گذارد.

نماینده مردم تهران در پایان گفت: وحدتی که در تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی به همه جهان نشان داده شد باید حفظ شود و برای پیشبرد منافع ملی در این راستا گام برداشت.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز