حجت السلام موسوی : عامل تعرض به نوجوان زرین دشتی محکوم به اعدام شد

|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵
|
۱۱:۰۹:۴۰
| کد خبر: ۱۳۹۹۷۶۲
حجت السلام موسوی : عامل تعرض به نوجوان زرین دشتی محکوم  به اعدام شد
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: عوامل تعرض به نوجوان زرین دشتی در دادگاه کیفری یک استان فارس با مجازات‌های سنگین مواجه و عامل اصلی تعرض به این نوجوان به اعدام و ده سال حبس محکوم شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی اظهارداشت: عاملین تعرض به نوجوان زرین دشتی در شهریور ماه امسال پس از شناسایی و دستگیری در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان فارس مستقر در شهرستان داراب محاکمه و پس از رسیدگی دقیق به این پرونده مهم، عاملین تعرض به اشد مجازات محکوم شدند.
وی افزود: یک نفر از سه متهم این پرونده که عامل اصلی تعرض به این نوجوان ۱۶ ساله بود در دادگاه از باب آدم ربایی به ۱۰ سال حبس و به لحاظ تعرض به اعدام محکوم شد و دو متهم دیگر نیز هر کدام به ۱۰ سال حبس تعزیری، صد ضربه شلاق و همچنین دو سال تبعید محکوم شدند.
رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه اقدام مجرمانه و غیر انسانی این سه متهم باعث برانگیخته شدن احساسات عمومی مردم به صورت گسترده شد، گفت: این پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت در دستور رسیدگی دادگستری فارس قرار گرفت و امروز پس از کمتر از دو ماه احکام قاطع در خصوص این متهمین توسط محاکم کیفری یک استان صادر شد.
موسوی خاطرنشان کرد: رای صادره  قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.
وی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی به واکنش مردم و برانگیخته شدن احساسات عمومی در خصوص تعرض غیرانسانی به این نوجوان و مرگ غم انگیز وی پس از این حادثه توجه ویژه دارد  گفت: در عین حال فرایند قضایی در این خصوص تابع قانون آیین دادرسی کیفری است که این روند در خصوص پرونده مذکور مطابق مقررات تسریع شد. 
انتهای پیام
نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک