جواد نوروزبیگی مطرح کرد؛

بحران کرونا موجب افزایش هزینه تولید فیلم شده

|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶
|
۰۳:۵۹:۰۰
| کد خبر: ۱۰۱۱۹۹۱
بحران کرونا موجب افزایش هزینه تولید فیلم شده
جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده سینما که فیلم «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی و به تهیه‌کنندگی وی، مدتی‌ست به صورت آنلاین اکران شده و «سراسر شب» را هم آماده نمایش در این پلت‌فورم دارد، معتقد است با کارهایی از قبیل اکران آنلاین در شبکه نمایش خانگی نمی‌توان جلوی ضرر و زیان چرخه اقتصادی سینما و دیگر حوزه‌‌های فرهنگی را در این شرایط گرفت.

جواد نوروزبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، با اشاره به اهمیت محصولات سینمایی در روزهای قرنطینه و حمایت دولت از این چرخه گفت: «تمام کسب و کارها لطمه دیده‌اند اما موضوع فرهنگ باید اهمیت بیشتری داشته باشد چون در این روزهایی که مردم خانه‌نشین بودند دیدیم چطور محصولات سینما موجب سرگرمی و گذران وقت شد و آثار سینمایی توانستند مفید ظاهر شوند. در این شرایط تنها حمایتی که می‌توان از سینماگران داشت مالی‌ است که ای‌کاش دولت کمک خود را معطوف به سینماگرانی نکند که در اکران عید ثبت نام‌ کرده‌اند، چرا که وام‌های حمایتی تنها شامل این فیلم‌ها شده است.»

نوروزبیگی با تاکید بر تسریع در بازگشایی فضاهای فرهنگی مثل سالن‌‌های سینما و تئاتر گفت: «در دولت باید هرچه سریع‌تر فضا را باز کند، چرا که سینما آسیب دیده، تئاتر آسیب دیده، استودیوها آسیب دیده‌اند و البته ما این موضوع را اعلام کرده بودیم و پیش‌بینی کرده بودیم که با کارهایی از قبیل اکران آنلاین در شبکه نمایش خانگی نمی‌توان جلوی ضرر و زیان چرخه اقتصادی سینما و دیگر حوزه‌‌های فرهنگی را گرفت. پیش‌بینی‌مان درست بود و میزان فروش و برگشت سرمایه توسط نمایش آنلاین بسیار اندک بود و جوابگو نیست.»

این تهیه‌کننده در مورد تاثیر کرونا روی هزینه‌های ساخت فیلم و بالا رفتن دستمزد عوامل هم گفت: «بحران کرونا همانطور که هزینه‌‌های جاری را بالا برده است موجب افزایش قیمت در پروسه تولید فیلم هم شده و تمام این گرانی‌ها به پای سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده است و باید پاسخ گرانی همه‌چیز تا دستمزدها را بدهد.»

جواد نوروزبیگی در آخر به تاثیر شبکه نمایش خانگی روی سینما و مسائلی مثل افزایش دستمزد عوامل که بسیاری دلیل اصلی آن را قراردادهای نجومی این مدیوم می‌دانند، گفت: «سینما و شبکه نمایش خانگی دو مسیر جداگانه هستند و هر کدام راه خودش را می‌رود. سینما جایگاهی حرفه‌ای است که قابلیت نقد و بررسی را دارد و محصولات شبکه نمایش اگر تاثیری روی آن بگذارند، تاثیر قراردادهای گران است و افزایش دستمزد بازیگران که وارد سینما هم شده است. البته نمی‌توان تماشاگران شبکه نمایش خانگی را نادیده گرفت. باز هم تاکید می‌کنم که سینما جایگاه خودش را دارد.»

نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز