بیش از ۱۷ میلیون نفر – ساعت کار بدون حادثه در شرکت پالایش نفت بندرعباس

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۱۱:۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۲۱۴۲۲۰
بیش از ۱۷ میلیون نفر – ساعت کار بدون حادثه در شرکت پالایش نفت بندرعباس
در سال 1399 در شرکت پالایش نفت بندرعباس با رعایت و توجه به استانداردهای ایمنی 17 میلیون و 669 هزار نفر- ساعت کار بدون حادثه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ با ارزیابی های عملکرد سال گذشته، از ابتدای سال 99 تا انتهای آن با حفظ و رعایت نکات ایمنی ، این شرکت موفق شد عملکرد 17 میلیون و 669 هزار نفر- ساعت کار بدون حادثه را در واحد های عملیاتی پالایشگاه ثبت کند.

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان این مطلب و اشاره به تاکید بر اجرای صبورانه فعالیتها، کنترل، هوشیاری و رعایت قوانین و استانداردهای لازم در پالایشگاه گفت: در سال 99 به منظور پیشگیری از خطر و حفظ ایمنی 3334 مورد پایش های دوره ای بهداشت حرفه ای و محیط از واحدهای عملیاتی، کارگاه ها، انبارها، محوطه های آزاد و همچنین 1852 مورد اندازه گیری فیزیکی و شیمیایی عوامل زیان آور در واحدهای عملیاتی و غیر عملیاتی صورت گرفت.

محسن قضاوتی افزود: با اشاره به اینکه عامل 90 درصد از حوادث، خطای انسانی و توجه نکردن به قوانین ایمنی است گفت: حفظ نیروی انسانی با اجرای قوانین ایمنی در اولویت قرار دارد و آموزش پذیر بودن و انتقال آموزشها به همراه تجربه به دیگران از وظایف مهم در صنعت نفت است.

وی بیان داشت: در سال 1399 به منظور آموزش موارد HSE و و پدافند غیرعامل و افزایش آگاهی نسبت به عوامل حادثه ساز، 28 هزار 204 نفر – ساعت برای کارکنان رسمی و 14 هزار 17 نفر - ساعت نیز برای کارکنان پیمانکاری کلاسهای آموزشی برگزار شد.

قضاوتی با بیان اینکه صنعت نفت صنعتی حساس است که در هر لحظه امکان خطر و بروز حادثه وجود دارد گفت: سال گذشته به منظور توانمند سازی و ارتقاء آمادگی کارکنان ، افزایش توان عملیاتی و قدرت تصمیم گیری در شرایط اضطراری ، شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارزیابی عملکرد، 15 مانور HSE و 34 تمرین آتش و 8 رزمایش میدانی و مشترک در شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد.

وی با اشاره به این که ایمنی در شرکت پالایش نفت بندرعباس با توجه به اهمیت آن و تاکیدات صورت گرفته در این مبحث به فرهنگ سازمانی شرکت تبدیل شده است، تاکید کرد: مبحث ایمنی در همه پالایشگاه ها به عنوان یک الزام مهم مطرح است اما در شرکت پالایش نفت بندرعباس علاوه بر اقدامات مستمر کنترلی و پایش فعالیت ها مطابق با الزامات ایمنی، فعالیت های شاخصی از جمله پایش و بازدید مستمر کنترلی از واحد های پالایشگاه، تجزیه و تحلیل شبه حوادث، برگزاری منظم جلسات ایمنی (HSE MEETING) در هنگام تعمیرات اساسی، انجام مطالعات hazop واحدهای عملیاتی و پروژه های ارزیابی ریسک شغلی بر مبنای JSA و JHA نیز اجرا می شود.

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز