چلسی-آرسنال؛

فینال تمام لندنی در باکو/ ساری و امری برای فتح لیگ اروپا مچ‌اندازی می‌کنند

|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸
|
۰۲:۳۸:۳۶
| کد خبر: ۸۵۱۸۱۳
فینال تمام لندنی در باکو/ ساری و امری برای فتح لیگ اروپا مچ‌اندازی می‌کنند
فینال لیگ فوتبال اروپا چهارشنبه شب بین تیم‌های چلسی و آرسنال در باکو آذربایجان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فینال لیگ فوتبال اروپا چهارشنبه شب بین تیم‌های چلسی و آرسنال در شهر باکو جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود تا در نهایت جام قهرمانی به یکی از تیم‌های لندنی برسد. آرسنال و چلسی که رقبای قدیمی فوتبال انگلیس هستند و همواره در پایتخت این کشور رقابت‌های حساس را برگزار می‌کنند، این بار در یکی از حساس‌ترین تقابل‌های سال‌های اخیر و در باکو برابر هم صف آرایی می‌کنند.

توپچی‌ها و آبی‌های لندن که در چند سال اخیر از روزهای اوج فاصله گرفته و نبرد قدرت در فوتبال جزیره را به منچسترسیتی و لیورپول باخته اند، می‌توانند با قهرمانی در لیگ اروپا برای خود اعتبار جدیدی دست و پا کنند. هرچند لیگ اروپا از نظر اعتبار و علاقمندی جهانیان، قابل قیاس با لیگ قهرمانان نیست اما بهترین فرصت برای مائوریتسو ساری و اونای امری سرمربیان این ۲ تیم محسوب می‌شود تا فصل را با یک جام اروپایی به اتمام برسانند. از ۲ فصل گذشته که یوفا تصمیم گرفت تا قهرمانان لیگ اروپا به صورت مستقیم جواز حضور در فصل بعد لیگ قهرمانان را از آن خود کند، این مسابقات با استقبال بهتری از سوی باشگاه‌های قدرتمند رو به رو شد، چراکه قبل از آن تیم‌ها چندان به این مسابقات اهمیت نمی‌دانند و با نفرات ذخیره خود در آن به میدان می‌رفتند.

نگاهی به افتخارات آرسنال که یکی از بزرگترین و پرهوادارترین باشگاه‌های جزیره است، نشان می‌دهد که توپچی‌های لندن تنها یک افتخار اروپایی دارند و در فصل ۱۹۹۴ جام برندگان جام اروپا را برده اند. تورنمنتی که دیگر وجود خارجی ندارد. از سوی دیگر چلسی شرایط بهتری دارد و در سال ۲۰۱۲ با هدایت روبرتو دی متئو ایتالیایی و با عبور از بزرگانی چون بارسلونا و بایرن مونیخ، لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد. این تیم فصل بعد موفق شد لیگ اروپا را به خانه ببرد و ۲ مرتبه فتح جام برندگان جام، قهرمانی در سوپر جام اروپا و حتی قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را در کارنامه دارد و از این حیث کارنامه پربارتری از آرسنال دارد.

چلسی فصل را با مائوریتسو ساری چندان خوب آغاز نکرد، اما در نهایت به رتبه سوم لیگ برتر رسید تا سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را کسب کند و در جام اتحادیه با شکست برابر منچسترسیتی در فینال از رسیدن به قهرمانی بازماند. هرچند اخبار موثقی از آخرین حضور ساری روی نیمکت چلسی منتشر شده و بنظر می‌رسد وی بزودی هدایت یوونتوس را عهده دار خواهد شد. از این بابت نیز چلسی فصل بهتری از آرسنال داشت، چرا که توپچی‌ها با هدایت اونای امری به رتبه‌ای بهتر از پنجم نرسیدند و در دیگر جام‌ها توفیقی نداشتند؛ اکنون بهترین فرصت است تا این تیم با قهرمانی د ر لیگ اروپا به صورت اوتاماتیک به لیگ قهرمانان برسد.

در نهایت فتح لیگ اروپا می‌تواند، فصل تیمی که جام را به خانه ببرد متفاوت کرده و هواداران را به اوج شادی و غرور برساند. هواداران این ۲ تیم از چند روز قبل شهر باکو را به انحصار خود در آورده اند و اکنون در انتظار این هستند تا دیدار فوق از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه شب آغاز شده تا یکی از دیدارهای به یادماندنی این رقبای کهن برگزار شود.

نظر شما
اخبار برگزیده